La Sapata, "en primeur" 2014

luni, 23 februarie 2015

Sa judeci un vin aflat inca in tancuri nu este o sarcina chiar atat de simpla. Ceea ce trece prin fata ta la momentul respectiv va arata cu totul altfel dupa diversele si inerentele ajustari, conditionari, etc, care se vor face inainte de imbuteliere. De foarte multe ori, ce am gasit in aceste probe din tanc mi-a placut mai mult decat produsul finit din sticla.

Zilele trecute am intrat in posesia unor astfel de mostre din recolta 2014, produse de Crama Delta Dunarii (La Sapata). Mi-au fost oferite de Catalin Mititelu, caruia tin sa-i multumesc inca o data si pe calea undelor internaute. Momentan, voi prezenta scurtele impresii despre albele cramei, la pachet cu un rose. 

Incepem cu rose-ul, un cupaj de Feteasca Neagra si Cabernet Sauvignon. Cum nu sunt un fan al acestui tip de vinificare, va pot spune doar ca mi s-a parut un vin ok, cu fruct bine copt, suculent si arome primare foarte placute. Cele 3 vinuri albe de care am avut parte au fost urmatoarele, in ordine numerelor de pe tricou: Chardonnay, Riesling + Aligote si Aligote. Dintre toate, surpriza a venit din partea Chard-ului, un vin "gras", plin, cu vana si mult fruct copt, plus o senzatie persistenta de suc pur, abia stors din boaba de strugure. Sunt extrem de curios cum va arata vinul cu pricina dupa imbuteliere. In rest, Riesling + Aligote si Aligote solo mi s-au parut destul de asemanatoare la acest moment, cu un plus pentru nivelul de integrare mai reusit in cazul cupajului. Aligote-ul mi s-a parut usor defazat acum, fara o directie tocmai precisa si cu alcool-ul separat putin de corp. Toate cele 3 albe s-au prezentat mai bine dupa cel putin 24 ore de la deschidere. De asemenea, toate vinurile au afisat note comune si puternice de para parguita si un iz distinct de banane. Banuielile mele se indreapta catre drojdiile folosite, dar asta este o discutie inutila, mai ales in contextul stadiului de maturitate in care se afla exemplarele respective.

Despre Feteasca si Babeasca, ambele negre, voi scrie intr-o postare viitoare. Pana atunci, toate bune si salutari de pe frontul dobrogean.



 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp