Revisited: Davino Domaine Ceptura Rouge 2009 (Romania)

miercuri, 28 august 2013

Cu ocazia celor doua verticale Davino care mi-au starnit obsesia pentru acest producator, reprezentantii DCR nu s-au prezentat la cote maxime. Sau, cel putin, asta a fost impresia lasata la acea vreme. Cu toate ca 2009 si 2008 sunt mult mai slefuite decat cele din anii anteriori, a fost ceva la ele care nu m-a incantat peste masura. Sau poate nu am mai avut eu starea necesara unei analize mai amanuntite, in special dupa performantele albelor Revelatio. Cert este faptul ca, atunci cand revii asupra unui vin in intimitatea propriului barlog, perspectiva se schimba. Asa cum este la fel de posibil ca vinul in sine sa treaca prin schimbari, in tot acest timp. Plus alti factori externi, gen conditii de pastrare si alte cele...

Acum cateva luni, acest 2009 mi s-a parut deschis si gata de lupta; multe note lemnoase inca neintegrate cum trebuie, dar cu intensitate, densitate si mult fruct bine copt care se revarsa din pahar. De aceea, am si fost sceptic in ceea ce priveste potentialul de invechire al vinului. Cand l-am incercat cu vreo 2 saptamani in urma, am fost surprins sa intalnesc un vin mult mai bine slefuit, mai grav si mai retinut in a-si etala fructul pe care-l detine din abundenta. Pare ca a dat un pas inapoi si se pregateste sa traga un pui de somn. Si la nivel structural, mi s-a parut mult mai bine inchegat si mai "teapan". Asa cum se prezinta acum, pot spune ca DCR este, cu adevarat, fratele mai mic al lui Flamboyant. Stilistic vorbind, are destule elemente in comun cu acesta din urma, dar nu beneficiaza de aceeasi grandoare in exprimare. Oricum, as incerca acest DCR peste cativa ani, sunt foarte curios ce surprize mai poate oferi.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp