Cand vecinii iti dau cu tifla-n cap: Chateau Burgozone Chardonnay 2011 (Bulgaria)

joi, 5 septembrie 2013

Zilele trecute am fost intr-o scurta vizita de lucru la Pitesti. Aici, am disecat o serie de vinuri minunate, impreuna cu Ionut si Dan. Printre ele, s-a aflat si un Chardonnay bulgaresc semnat Chateau Burgozone, achizitionat de Dan la un pret in jurul a 10 leva. Domnilor, asta inseamna la noi undeva la 20 de lei si ceva. Acest vin a fost, probabil, cea mai neasteptata surpriza a primei seri de baute; pardon, am vrut sa spun degustare :D

Tipicitate cat cuprinde, nas intens cu mult mar verde, caise, usoare aluzii de migdale, alune si ceva vanilie. Oricum, aceste note nu domina peisajul si asta e bine. Gustativ, vinul te ia pe sus cu totul, are o densitate si o concentratie a fructului neasteptate la acest nivel de pret. Nu este atat de greu pe cat pare, ci se poate bea cu usurinta. Aciditate ok, final usor citric si condimentat, plus un strop de unt. Expresiv, direct, fara fineturi si cu motoarele turate la maxim. Pe undeva, mi-a amintit de un Chard unguresc, semnat de Nyakas.

Nu pot spune ca sunt un mare fan al stilului, dar trebuie sa recunosc faptul ca acest exemplar bate la fund cam tot ce se invarte la noi in materie de Chardonnay, inclusiv cele pe care le facem la peste 10 euro. Nu este un aspect important pentru mine dar, pentru altii, s-ar putea sa conteze medalia de aur obtinuta la Mondialul de Bruxelles. As fi foarte curios sa incerc si alte vinuri ale acestui producator. De asemenea, va invit sa vizitati si site-ul oficial, pentru ca este unul dintre cele mai bine structurate si pline de informatii site-uri pe care le-am vazut. Am gasit pana si o analiza ultra detaliata a tipurilor de sol si subsol din zona. Jos palaria.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp