Budureasca Shiraz 2011 (Romania)

joi, 12 septembrie 2013

Printre atatea vinuri mature de Rioja, iata ca am reusit sa strecor si un autohton tinerel, semnat de Budureasca si obtinut dintr-un soi care pare a se simti foarte bine in Dealu Mare.

Nasul mi s-a parut punctul forte in acest caz. Plin de tipicitate, am avut senzatia ca miros un exemplar din zona Rhone-ului. O pleiada de fructe rosii si negre (afine, coacaze, mure, visine si cirese negre), foarte reusit contracarate de note de pielarie, piper, afumatura, bacon si carne cruda. Gustativ, fructul bine copt si usor dulceag domina peisajul, vinul este rotund, suculent, aciditatea la un nivel foarte bun, iar taninii abia sunt perceptibili. Final mediu, usor condimentat si, din nou, plin de fruct.

Luat la modul general, mi s-a parut un vin foarte reusit, mai ales ca provine din vii aflate abia in primul an pe rod. Credeti-ma, in cazul asta se putea mult mai rau. In schimb, la nivel gustativ, vinul a devenit putin obositor pe final, mai ales prin senzatia lasata de fructul care se revarsa din abundenta si se lipeste de papile. Bine, asta poate fi privita mai mult ca un soi de "fita" a mea, sunt convins ca cei mai multi nu vor avea probleme cu aspectul amintit. La tipicitate sta ceva mai bine decat Oprisor sau Recas, dar nu are structura si adancimea unui Syrah/Shiraz de Nachbil (in special, al celui din 2008).




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp