Babeasca Neagra 2009 - Crama Nicoresti (Romania)

marți, 24 septembrie 2013

Tot romanul vorbeste despre potentialul urias al Fetestii Negre, dar mai nimeni nu baga in seama Babeasca Neagra. Si e mare pacat, dragii mei, deoarece acest soi mi se pare ca ar avea un viitor frumos, asta si daca ar aparea mai des sub lumina reflectoarelor. Cu Feteasca nici acum nu sunt lamurit pe deplin, iar parerile mele nu s-au schimbat foarte mult fata de acum cativa ani. Da, intre timp am baut vreo 2-3 exemple care stau clar deasupra tuturor, dar mi se pare al naibii de putin pentru un soi care se doreste a fi port drapelul oenologiei romanesti. In schimb, Babeasca e acel soi fara mari pretentii, care a scapat oarecum de furia experimentelor de tot neamul si care a fost lasat sa se exprime in voie. Cateodata, less is more, iar Babeasca este exemplul perfect in acest sens. Mai ales intr-o lume in care sunt bombardat de vinuri grele, machiate, fortate si care imi ofera din ce in ce mai mult o senzatie acuta de placeri artificiale. Dar sa trec la scurta descriere a acestei Babesti produse de Crama Nicoresti.

Culoare rubiniu deschis, regulamentar, care aminteste de un Pinot sau de un Gamay. Nasul impresioneaza tocmai prin simplitatea si puritatea aromelor, fructele rosii de padure imbinandu-se fericit cu cele de cireasa neagra si visina proaspata. Notele lemnoase sunt foarte bine integrate, iar vinul mai aduce adieri de ciocolata neagra, condimente uscate si aluzii usor pamantoase. Gustativ, se continua linia nasului, fructul light spre mediu fiind vioara intai. Atacul este unul usor si lipsit de agresivitate dar sa nu credeti ca avem de-a face cu un vin "subtire"; concentratia si puritatea fructului sunt extrem de bine creionate, aciditatea este foarte bine infipta, iar taninii sunt abia perceptibili. Final mediu, putin spicy si cu o suculenta naturala foarte rar intalnita pe la noi.

Mi-a placut mult vinutul asta. Da, e un vinut, nu se vrea vreun ozn cu pretentii "premium". E acel tip de vin sincer care iti spune: atat pot, atat ai sa gasesti in sticla. Mi s-a parut un soi de mix intre un Beaujolais cru si un Cotes-du-Rhone. 25 lei/sticla - Kaufland. Din punctul meu de vedere, face toti banii. Poate si din cauza unui sentiment de patriotism local, dar si pentru ca ador acest gen de vinuri.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp