Exista chilipiruri si in Metro: Bosman's Hill Shiraz 2009 (Africa de Sud)

joi, 19 iunie 2014

In ultima vreme, mi-am propus sa profit de multe reduceri la vinuri de prin Metro. Si sunt destule la preturi foarte mici, mai ales din Italia si unele germane de la Dr. Loosen. Pe langa acestea, am remarcat si un vin sud-african, ratacit pe rafturile de discount. Daca imi aduc bine aminte, afisa un pret modic de 13 lei, cu o reducere de la vreo 40 lei. La naiba, mi-am zis, n-am prea multe de pierdut la banii astia. In plus, nu-mi pot inca explica de ce Africa de Sud este singura tara producatoare de Lume Noua care ma atrage cu adevarat. Si ar mai fi ceva: vinul in cauza il are in spate pe vinificatorul de la Saxenburg, niste baieti care se pricep de minune la facut Shiraz sud-african.

Culoare rubiniu deschis, chiar surprinzator de light pentru un Shiraz. Initial, olfactiv am fost intampinat de tone de piper. Dupa o perioada, notele de fruct au iesit la iveala, mai ales sub forma afinelor, murelor si cireselor suculente. Evident, extrem de bine coapte, cu aluzii clare de dulceturi. Totusi, senzatia nu este de fruct supra copt, ars, greu digerabil, ci destul de proaspat si juicy. Tabloul este completat de impresii condimentate, cu oregano in rol de dirijor. Gustativ, atacul este usor dulceag, cu fruct suculent dar, din nou, fara greutatea la care te-ai astepta. Aciditatea este cam jos in tabelul preferintelor personale, dar exista si un strop de structura prin prezenta unor tanini destul de incapatanati. Final scurt-mediu, dominat de fructe rosii, piper si alte condimente uscate.

Nu este cine stie ce minune oenologica si nici nu ma asteptam la asa ceva. Un vin direct, unidimensional, cu mult fruct si destul de tipic per total. Si mai ales, corect executat. Iar la 13 lei, cat poate fi gasit acum, nu are rival autohton. La circa 40 lei, l-as fi catalogat drept plictisitor dar e ciudat cum un pret scazut iti schimba usor perceptia generala, nu-i asa?


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp