Stonewine Cadarca 2009 Hill Selection (Romania)

marți, 26 noiembrie 2013

Nu am ascuns niciodata ca sunt un admirator destul de mare al vinurilor lui Balla Geza. Omul chiar stie ce face si, in general, face foarte bine. In plus, se pare ca foarte multe exemplare au un potential ridicat de invechire, ceea ce nu poti spune despre foarte multe vinuri romanesti. In urma ultimei vizite la Goodwine, de acum cateva zile, mi-am alocat o buna parte din timp pentru a incerca vinurile din portofoliul Wine Princess. Pot spune ca mi-a placut cam tot ce am degustat pe acolo si am apreciat unitatea de viziune si stil care caracterizeaza portofoliul respectiv. Dar deocamdata ma voi concentra pe aceasta Cadarca Stonewine, un vin care a mers direct la sufletelul meu pufos si plictisit de repetitivitatea pe care am intalnit-o la multe alte exemplare autohtone si nu numai.

Culoare rubiniu deschis, stralucitor si foarte placut ochiului. Nasul este dominat de un melanj de fructe rosii proaspete de padure, cirese negre si foarte multe condimente. Mai rasar cateva note afumate la un moment dat, dar nimic care sa strice armonia. Totul este livrat in cantitati decente si echilibrate. Gustativ, se continua linia nasului, corp light spre mediu, atac usor si diafan; vinul are o rotunjime extrem de placuta dar si o structura destul de compacta. Echilibrul dintre aciditate, taninii fini si alcool este de invidiat. Finalul este mediu si puternic picant, cum ii sta bine soiului.

Nu avem de-a face cu o complexitate debordanta in acest caz, dar este un vin foarte bine facut si care exprima la maxim potentialul acestui soi. As fi curios sa-l incerc si peste cativa ani, ba chiar nu m-ar supara deloc.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp