Jurnal de razboi: o noua vizita pe frontul SERVE

marți, 9 octombrie 2012

Sambata, 6 octombrie, a sosit momentul unei noi inspectii a trupelor de pe frontul SERVE. Cum se intampla de obicei in cazul meu, astfel de aventuri incep fix dupa terminarea unei ture de noapte. Astfel ca prospetimea personala nu este la cotele cele mai inalte, aciditatea fiind nu din cale afara de grozava. Dar antrenamentul si-a spus cuvantul, reusind sa rezist cu brio unui adevarat maraton care s-a sfarsit apoteotic tocmai duminica pe la ora 5 dimineata.


Sambata dimineata, plecat cu George si Sorin, facut o mica escala la Lidl Braila pentru a ne prosterna in fata noilor minuni frantuzesti de acolo, plecat rapid catre Urlati. Ajuns la Casa Colinelor, cazat, asteptat autocarul cu oamenii din Bucuresti si am luat-o usor spre dealurile insorite. O mica vizita prin vii, mancat ceva struguri copti de Cabernet si Pinot, dupa care cu toata viteza inapoi catre crama. Aici, am fost intampinati chiar la coborarea din autocar de catre etern eleganta Doamna Mihaela de Poix, dupa care am fost invitati in noua ""sala de protocol" inaugurata de curand, pentru a trece prin mai tot portofoliul de vinuri SERVE.


Nu mi-am luat notite pentru fiecare vin in parte, asa ca ma voi rezuma la a va semnala vinurile care mi-au sarit in nas si pe papile. Pentru o lista completa si impresii, va invit sa aruncati o privire la George. Deci, in ordinea numerelor de pe tricou:

1. Terra Romana Milenium 2011 alb - destul de elegant, floral, citric si echilibrat.
2. Terra Romana Chardonnay 2011 - baricul iese in evidenta dar intr-un mod elegant. In rest, destul de tipic.
3. Cuvee Amaury 2010 - intens, floral, plin de gutuie coapta.
4. Cuvee Amaury 2011 - ceva mai retinut in acest moment al existentei sale, dar bine echilibrat, fin si structurat.
5. Terra Romana Milenium Rosu 2011 - vin inca neimbuteliat, dar pentru mine cel putin, a fost surpriza cea mai placuta; destul de dens, rotund, concentrat, suculent, plin de fructe rosii zemoase si proaspete. Bun bun.
6. Cuvee Charlotte 2008 - dens, afumat, structurat, cu taninuri inca foarte ferme; mai trebuie lasat sa se odihneasca.
7. Cuvee Alexandru 2007 - ce mai poate fi spus despre acest vin? Cu adevarat o reusita si inca mai are potential.
8. Comte de Peraldi 2009 (vin corsican al regretatului Guy) - un soi de mix intre un Pinot si Beaujolais, de departe cu nasul cel mai distinct dintre toate vinurile prezente; note de grajd, fructe rosii light, pamantos, foarte usor in gura, fara pic de agresivitate, aciditate ridicata. Dupa mine, nu este genul de vin care trebuie aruncat in gura leilor, ci incercat acasa in tihna.

In afara de acestea, as mai remarca un Pinot Noir Terra Romana 2011, mostra de baric dar care inca nu este atat de bine integrat incat sa-mi fac o parere clara; putin cam afumat de la stejar in acest stadiu, dar concentratie buna si posibil sa iasa ceva interesant. De asemenea, si o Feteasca Neagra Terra Romana 2010, complet diferita de suratele sale din anii precedenti, light, destul de suculenta si pura, dar cu taninuri cam agresive in acest moment. Mai vorbim peste vreo 2 ani.

Dupa acest festin oenologic, am fost invitati sa luam masa, iar cei care nu au avut posibilitatea in trecut, sa viziteze crama si sala baricurilor. Am mai incercat vreo 2 mostre direct din baricuri, dupa care ne-am luat la revedere de la gazdele noastre mereu cu zambetul pe buze si ne-am retras pe dealurile de langa Urlati, la Casa Colinelor. Ce a urmat, nu va pot descrie in amanunt, pentru ca s-a lasat greu si vreau sa pastrez impresia ca bloggerii sunt oameni seriosi, da? :)) Intre timp, l-am recrutat si pe Big Radu (aka Radu Rizea), astfel ca s-a lasat cu multe vinuri, bere, povesti savuroase, discutii filozofice, o pastrama excelenta. La urma am ramas un mic grup format din tovarasul Dan Savulescu, George, Dan Micuda, Radu si subsemnatul, astfel ca discutiile au continuat pana spre dimineata, atunci cand am ajuns sa ascultam la telefoane chestii gen Overkill, Sisters of Mercy, Sex Pistols si chiar muzica ambientala japoneza de la 1993. Ahh, vremi crunte de studentie, bine ati revenit :)

La final, nu pot decat multumi inca o data gazdelor noastre de la SERVE, o echipa deosebita si cam atipica pentru peisajul viticol autohton. De ce spun asta? Mai bine va invit sa cititi viziunea lui Dan in aceasta problema, la care subscriu in totalitate. Mostenirea lui Guy este pe maini bune si asta conteaza cel mai mult. Va multumesc pentru atentie.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp