De parca nu erau destule vinuri care se dau la preturi astronomice in Bordeaux, niste baieti s-au gandit ca e vremea sa lanseze si ei o serie de sticle care se vor comercializa in retail la peste 200 de euro/bucata. Spre 250 chiar. Este vorba de un proiect interesant in sine, dar nu stiu daca e miscarea ca mai buna tinand cont de bula creata in ultimii ani. Ma rog, haideti sa va dau si cateva detalii.
Un sommelier renumit, pe numele lui Gerard Basset, impreuna cu 4 bucatari la fel de renumiti si posesori la cingatoare a unor stele Michelin, s-au gandit sa dea nastere unui nou brand care sa cuprinda 4 vinuri din 4 regiuni diferite: Medoc, Pauillac, St. Emilion si Pomerol. Anul 2009, pai cum altfel? Brand-ul poarta denumirea de SGC sau Le Secret des Grands Chef.
Ideea de baza a proiectului a fost sa fie gasite cateva proprietati mai putin cunoscute dar care beneficiaza de un terroir exceptional. Mai mult, tuturor celor alesi le-au fost oferite expertiza tehnica, finantarea si echipamentele necesare pentru a profita de intregul potential de care dispun. Cu toate ca numele fiecarui chef apare pe sticle, numele proprietatilor implicate ramane un secret bine pazit. "Indiciul se afla in numele brand-ului", a declarat Basset. Instinctul meu de detectiv imi spune ca cel putin una dintre proprietati e posibil sa fie Chateau Les Grands Chenes, din zona Medoc.
Bineinteles, cei implicati au inceput deja sa-si compare vinurile cu premier grand cru classe-urile, ba chiar sa sustina ca sunt o expresie mult mai fidela a terroir-ului decat acestea din urma. Asa o fi, dar am dubiile mele. Pot sa-mi explice impricinatii cum de aceste descoperiri au fost facute abia acum? Ma cam indoiesc ca mai exista vreun terroir exceptional neidentificat in Bordeaux si care sa nu produca deja vinuri foarte bune. Iar daca supozitia mea asupra vinului din Medoc e cea corecta, treaba devine si mai fishy. Les Grand Chenes se afla sub controlul magnatului Bernard Magrez, cel care a bagat deja o gramada de bani in modernizarea acestui chateau.
Dar lumea marketing-ului o stim cu totii, chiar si cei care nu ne pricepem la mecanismele acesteia. Trebuie sa ai o poveste invaluita in mister pentru a vinde la asemenea preturi.
Concursul de vinuri spumante romanesti 2024 si doua-trei panseuri
Acum 2 săptămâni
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu