Rapsod Merlot 2008 - Rotenberg (Romania)

duminică, 11 aprilie 2010

In ultima saptamana, toata lumea vinului de pe la noi a vuit despre noua realizare a Cramei Rotenberg - acest Merlot Rapsod 2008. Pentru ca acest vin s-a bucurat de reactii mai mult decat pozitive din partea tuturor, am zis sa-l incerc si eu sa vedem ce si cum.

Nu cred ca are rost sa descriu cu lux de amanunte ceea ce altii au descris atat de elocvent inaintea mea. Vali a surprins cel mai bine virtutile acestui vin care ofera ceva mai mult decat pretul la care se comercializeaza: "Un vin elegant si echilibrat, cu arome intense de fructe negre de padure, nuantate de tonuri de cacao, mirodenii uscate si trufe. Senzatiile dulci care apar in prima parte a atacului ii confera volum, iar textura catifelata il face usor de baut. Postgustul lung aduce note de cirese dulci, vanilie si lemn, orchestrate de un condiment sumbru." Deasemenea, va recomand sa aruncati o privire aici si aici, pentru a va face o imagine si mai clara despre acest Rapsod.

Ce mi-a placut la vinul in cauza? Pai, mai totul. Intensitatea fructelor de padure, condimentele si pudra de cacao. Corpul mediu dar catifelat si elegant, cu tanini subtili care completeaza minunat tonurile timide de vanilie si cele intense de cirese negre din final. Si, mai ales, post-gustul neasteptat de persistent dominat de cirese si nuante elegante de lemn si condiment. In final, m-am declarat invins de onestitatea acestui Merlot si de grija cu care a fost lucrat.

Dar, cel mai important aspect al celor spuse mai sus ramane pretul. Si de aceea, Rapsod-ul nostru este o realizare deosebita. La doar 18 lei sticla, primesti ceva mai mult decat face. Primesti un vin corect, lucrat cu atentie si care nu incearca sa pacaleasca consumatorul cu diverse machiaje si floricele inutile. Este acel tip de vin care, daca s-ar produce la scara larga pe ale noastre plaiuri, am avea sanse mari sa ne batem oricand cu produsele celor din Lumea Noua.

Felicitarile mele, D-le Misha Rotenberg, si la mai multe asemenea vinuri!

Parerea mea e ca merge de minune cu asa ceva :)

2 comentarii:

George Mitea spunea...

Nu prea ai ce sa spui de rau, asa-i?
Le-a iesit, ce sa mai...:)

Ciprian spunea...

Recunosc, le-a iesit :) Nu imi sta deloc in caracter sa aduc laude inutile dar vinul asta, pt palierul lui de pret, este o reusita...

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp