Pe cand dinozaurii stapaneau pamantul: Halewood Pinot Noir Special Reserve 2002 (Romania)

luni, 8 aprilie 2013

Da, da, ati citit bine, e un PN din 2002, inca de pe romanticele vremuri in care Aurelia Visinescu semna vinurile celor de la Halewood. Si nu, nu zacea prin mica mea adunatura de vinuri, daca va intrebati cum de am incercat o asemenea sticla. Am descoperit-o pur intamplator, unde altundeva decat in Billa mea de cartier. In acest moment, are loc o promotie la un PN 2007 demidulce din aceeasi gama (nu inteleg nici acum de ce l-au facut cu atata rest de zahar). Ei bine, la stand mi-au atras atentia 2 etichete pe care nu era mentionat "demidulce": pe una scria "demisec", iar pe alta nu exista nici o mentiune de acest gen. Cand m-am uitat pe contra etichete, am avut un mic soc: 2002 si chiar un 2001! Nu stiu cum de s-au ratacit sticlele in cauza pe la Galati, ramase probabil de pe vremea dinozaurilor. Riscul unei astfel de achizitii este foarte mare, mai ales atunci cand ai o idee cam in ce conditii au fost pastrate. Dar masochismul meu a invins in cele din urma, si am zis sa incerc macar varianta 2002. In cele din urma, am avut iar multa bafta, pentru ca vinul nu a fost chiar decrepit, dupa cum ma asteptam.

Culoare rubiniu deschis, cu o pronuntata bordura caramizie. Dar in mijloc, rubiniul arata foarte sanatos. Evident, nasul este evoluat, cu multe fructe rosii mature, miere zaharisita, tutun aromat, rugina, fum si acele note tomnatice specifice unui vin cu o varsta ceva mai inaintata. Oricum, nu miroase a vin mort, ba chiar s-a dovedit si destul de rezistent dupa cateva ore de la deschidere. Gustativ, am fost surprins de prospetimea acestui exemplar, aceleasi fructe mature si usor dulci care domina peisajul (in special cirese negre). Aciditatea este buna, ba chiar mai exista si ceva reminiscente taninoase pe finalul scurt-mediu, usor condimentat. Neasteptat de viu, mai ales la nivel gustativ. Probabil si restul de zahar mai mare l-a ajutat sau poate este vorba doar de o aliniere fericita a planetelor.

Sa va spun si cat am dat pe sticla. Nu a fost vorba de vreo 200 lei, cum avem un alt caz la Halewood, tot cu un Pinot. Eu am scos din buzunar doar...18 lei.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp