Don Maximiano 2008 - Vina Errazuriz

vineri, 13 martie 2015

Povestea relatiei dintre mine si acest super-chilian a fost una destul de incalcita. Initial, trebuia sa-mi dau cu parerea despre el pentru Unvinpezi. Din motive personale, nu am putut profita de privilegiul care mi-a fost oferit la acea vreme. Salvarea a venit din partea lui George, cel care a avut bunavointa de a-mi imbutelia, la propriu, o sticla de 375 ml din acest lichid. Mii de multumiri, batrane.

Am testat vinul la peste 48 ore de la deschidere, dar solutia gasita de George a facut ca acesta sa-si pastreze virtutile aproape intacte. Mai mult din instinct, propria memorie a incercat sa-l compare cu un alt mega-chilian incercat inainte, Don Melchor 2007. Cele doua vinuri au destule in comun, Cabernet Sauvignon-ul fiind majoritar. Maximiano s-a prezentat cu arome ceva mai intense si mai directe, nasul fiind atacat in valuri de note balsamice, afine, cirese negre, aluzii mentolate, vanilie si ceva espresso. Totusi, asa cum ii sade bine unui vin de liga superioara, intensitatea de care pomeneam este una bine controlata si polisata, astfel ca intervine in ecuatie si o impresie de eleganta si rafinament. Gustativ, dupa cum era de asteptat, atacul este unul concentrat, dens, aromele invaluindu-ti toate simturile. Tanini rafinati, aciditate perfect integrata in peisaj si un final mediu, dominat de senzatii de fruct dulce, bine copt si amprente exotice de mirodenii.

Totusi, la sfarsitul zilei, am preferat Don Melchor. Mi s-a parut un vin complet, mult mai bine continut in sine si mai fermecator. Maximiano a fost aproape la egalitate pana la linia de sosire, unde mi s-a parut ca are unele scapari. Trecerea din mijloc spre final mi s-a parut usor abrupta, iar lungimea post-gustului putea fi mai mare si mai expresiva. Dar acestea sunt detalii izvorate doar din incercarea mea de a supra-analiza toate aspectele in cauza. Per total, am avut un vin extrem de solid si bine facut, demn de liga campionilor chilieni.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp