D. Pedro de Soutomaior 2011 Albarino (Spania)

marți, 21 octombrie 2014

Albarino este un soi de gasit in zona galiciana Rias Baixas si, in ultimii ani, a cunoscut o destul de importanta expunere, mai ales in S.U.A. Ce-i drept, nu mai incercasem pana acum un astfel de vin asa ca o comanda la Belvini.de a constituit ocazia perfecta de a vedea ce si cum. Sa spunem ca am riscat putin, fiind vorba de un 2011. Dar cei care ma cunosc stiu prea bine ca am o atractie aproape morbida pentru albe care sunt considerate de multi moarte si ingropate. Evident, am fost din nou inspirat, pentru ca vinul s-a prezentat extrem de proaspat si nevatamat.

Olfactiv, acest Albarino nu-si arata deloc varsta, asta daca este sa ma iau dupa preconceptiile multora. Fructul proaspat este la el acasa, nici zare de arome mature. Cred ca este vinul in care am simtit cea mai intensa nota de avocado, din toate incercate pana acum. Acest fruct domina in mod evident ostilitatile, lasand totusi loc si unor urme de citrice, mar si caise, plus adieri florale. Gustativ, echilibrul dintre fructul concentrat si aciditatea inca vie este foarte reusit. Finalul este destul de lung, cu note citrice racoritoare si aluzii usor picante.

Pentru aproximativ 5 Euro/sticla, am primit un vin care, in mod clar, se comporta ca unul la pret cel putin dublu. Si pot spune ca mi-a deschis apetitul pentru a experimenta si alte exemple obtinute din acest soi foarte interesant. In plus, se pare ca, atunci cand este facut cum trebuie, Albarino are si un potential de invechire cel putin pe termen mediu.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp