Inca se tine bine: Livia Sauvignon Blanc 2010 - Crama Girboiu (Romania)

marți, 11 februarie 2014

Intotdeauna am avut o slabiciune pentru aceasta gama de la Crama Girboiu, si in special pentru albe. Sarba, Plavaia si, mai ales, un Sauvignon Blanc mereu surprinzator la banii ceruti. Tot inspectand rafturile cu vinuri din Real, am inceput sa sap adanc printre sticlele de Livia si nu mica mi-a fost mirarea sa dau peste acest SB 2010. Ba chiar am descoperit si o sticla cu un SB 2009. Cred ca in curand am sa pun de o verticala :) Avand anul trecut o experienta pozitiva cu o Sarba 2008 din aceeasi gama, am decis sa-mi incerc norocul si cu un SB peste care au trecut cativa ani. Si, bineinteles, am fost inspirat.

Culoare galben-auriu deschis, cu ceva reflexii verzui. Initial, nasul este dominat de note florale de tei, soc si musetel, oarecum tipic pentru un alb cu ceva ani la bord. Dupa o vreme, apar si fructele exotice gen mango, grapefruit si ananas, dar si caise putin necoapte. In a treia faza, ies la suprafata note vegetal-minerale foarte placute si care ofera o dimensiune in plus la nivel olfactiv. Gustativ, am fost intampinat de o senzatie de plinatate, rotunjime si integrare pe care doar un vin alb matur o poate oferi. Nu exista semne de oxidare, totul este in parametrii optimi. Desigur, aciditatea a dat putin inapoi, nu mai exista acea prospetime vulgara a tineretii. Dar, sa fiu sincer, nu toate albele sunt Riesling-uri de Rhin si trebuie judecate ca atare. Totusi, finalul este dominat de note citrice si vegetale care salveaza vinul de la platitudine.

La 18 lei, gama Livia ramane in continuare una dintre cele mai interesante ca raport calitate-pret. Si, din cate se pare, nu sunt nici vinuri destinate unui deces rapid. Cateodata este indicat sa ne mai stavilim dorinta de a incerca totul proaspat si imediat de cum este aruncat pe rafturi. Dar acesta este nimic mai mult decat sfatul unui maniac, totul tine mereu de gusturi si dorinte personale...


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp