Scurta Vineyard 2009 (Viognier & Tamaioasa) - Halewood

marți, 14 septembrie 2010

O scurta perioada de concediu a prilejuit un mini-sejur pe Valea Prahovei si, implicit, vizite multilple la Cramele Rhein din Azuga :). Astfel, am avut ocazia sa "degust" mai toata gama Single Vineyard de la Halewood, rezultatele fiind mai mult decat satisfacatoare. Inainte de a trece in revista vinurile incercate, tin sa mentionez ca acestea nu au fost degustate in conditii perfecte. Ceea ce urmeaza sunt impresiile lasate in acel moment, daca memoria mea inca mai functioneaza la cote acceptabile.

Pentru inceput, voi aminti despre un cupaj interesant si unic pe la noi: Viognier si Tamaioasa Romaneasca. Viognier este un soi aromat si expresiv, cu un potential urias daca este vinificat cum trebuie. In acest moment, cele mai de incredere exprimari ale sale le puteti gasi in zona Rhone-ului si in Argentina. Dar iata ca soiul in cauza a aterizat si la Dealu Mare. Si cu rezultate surprinzatoare, as putea spune. O descriere mai ampla a vinului din titlu puteti gasi si pe blog-ul lui George. Un nas demn de un Viognier autentic, cu arome de fructe exotice, flori, pere, dar in acelasi timp si de o eleganta aparte. Gustul este pe aceleasi coordonate, intens, plin, dominat de fructe exotice. Aciditatea este buna dar, pentru gustul meu, se putea si mai bine. Final mediu spre lung, destul de persistent. George a amintit faptul ca acest cupaj i-a amintit foarte mult de Feteasca Regala. Este aceeasi impresie pe care mi-a lasat-o vinul la momentul respectiv si chiar mi-am exprimat gandurile in acest sens, catre companionii mei de la masa. Dar cu o completare: daca Feteasca noastra s-ar vinifica intr-un asemenea mod, atunci putem spune ca suntem pe drumul cel bun.

La sfarsit, m-am declarat placut surprins de acest interesant si reusit cupaj. Vorba lui George: chiar se misca ceva la Halewood si asta nu poate decat sa ne bucure. 21 Lei/sticla, daca achizitionati vinul de la crama. Un pret foarte corect, pentru un vin care ofera chiar ceva mai mult.

Ramaneti in zona pentru ca vor urma si alte surprize :)

P.S. Pentru a nu mai aloca un post suplimentar, voi spune si cateva cuvinte despre cupajul de Viognier si Chardonnay (2008), din aceeasi gama si acelasi areal: Scurta.

In mare, este cam aceeasi poveste ca si in cazul vinului descris mai sus, mai ales datorita dominatiei impuse de Viognier. Aceleasi note tropicale, elegante si complexe; am simtit ceva mai mult lemn (nu la fel de mult cum sesizasera editorii de la vinul.ro, aici). Gustul este dominat de arome de fructe exotice, ceva fan proaspat cosit si o mineralitate interesanta. Ceea ce mi-a placut a fost un "kick" in plus de aciditate din partea Chardonnay-ului si care, pe final, a adus o senzatie binevenita de prospetime. Sincer, nu mi s-a parut un vin obosit sau care sa-si arate varsta. Cred ca evolutia sa este in directia cea buna, asta daca nu m-au inselat simturile la momentul respectiv. Repet, conditiile au fost departe de a fi propice unei degustari ca la carte. Oricum, un vin care trebuie incercat din nou, pentru siguranta.

2 comentarii:

Onofre B. spunea...

Mi-ai făcut poftă, om bun. Din fericire intră bani pe card, aşa că mâine mă-nvârt io de-o sticlă de undeva. Şi cu paharu-n mână, aştept continuările. Noroc!

Ciprian spunea...

Onofre, sper sa-l poti gasi pe la tine; chiar e un vin care face banii

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp