Cuvee Uberland 2007? Mda, aproape cam uber alles...

marți, 10 august 2010

In primul rand, tin sa-i multumesc prietenului George pentru ca mi-a oferit sansa sa degust acest vin. Voi trece direct la impresiile lasate de mandria celor de la Recas, deoarece imi inchipui ca orice iubitor de vin ar trebui sa stie destule despre vinul in cauza. Dar, iata pe scurt, o mica trecere in revista a profilului: cupaj de Cabernet Sauvignon si Merlot, doar 12 000 de sticle produse, proces de productie asemanator vinurilor Amarone.


 Vinul a fost carafat vreo 4-5 ore, pentru a nu mai avea impresia ca l-am prins intr-o pasa proasta sau ca a fost dezamagitor de-a dreptul.

Culoare: rosu-rubiniu foarte intens

Nas: a evoluat destul de mult in decursul degustarii; a trecut de la un puternic iz de alcool (15,5 %, apropos) si lemn, la note de pamant, piele, coacaze si visine negre extrem de coapte. Ceva senzatii de dulce, dar nu la modul deranjant.

Gust: atac puternic, structura bogata si foarte concentrata, fructe confiate, stafide, cacao. Dupa acest atac agresiv, au aparut ca un tavalug taninii extrem de puternici si fermi, doar o idee amarui. Am zis ca mi-au trecut Panzerele prin gura. Stiu ca acesti tanini pot deranja pe multi dar, pentru mine cel putin, prezenta lor a fost salutara. Ei sunt acei indicatori ai potentialului de evolutie. Iar acest Cuvee Uberland are potential cat cuprinde. Post-gust intens, dominat de visine coapte;  final lung si expresiv.

Si acum, cateva concluzii generale. Este cel mai reusit vin romanesc pe care l-am baut pana acum? In mod sigur, da. Este un vin excelent? Hmmm, in acest stadiu nu pot sustine asta dar, oricum, este mult peste media a ceea ce se produce pe la noi. Are posibilitatea de a deveni excelent, deoarece acest Uberland 2007 este, in  momentul de fata, infiorator de tanar. Inca se afla intr-un stadiu de agresivitate care doar cu timpul poate fi imblanzita si rafinata. Este ca un tinerel care, momentan, se ingrijeste doar de musculatura sa. Un sfat pentru cei care detin prin pivnite asa ceva: nu m-as apropia de vinul asta cel putin inca vreo 5 ani. Cu toate ca are calitati indiscutabile, intervine din nou gustul personal. Este un vin modern, tipic Lumii Noi, stil pe care nu-l agreez din cale-afara. Asta nu inseamna ca nu pot fi obiectiv si, in consecinta, ii dau Cezarului ce-i al Cezarului.

Eiii, si acum ajungem la aspectul cel mai sensibil al discutiei: pretul. Vinul poate fi gasit la preturi cuprinse intre 90 Ron si 120 Ron, in functie de sursa. Intrebarea comuna este: face banii ceruti pe el? Initial, am fost tentat sa spun ca nu face atata banet. Dar, dupa ce am analizat putin problema, nu mai pot spune cu certitudine acest lucru. Atat calitatea unui vin, cat si pretul sau tin de perceptia fiecarui consumator in parte. Nu exista un barometru universal care sa indice daca un vin face sau nu banii ceruti pe el. Poate unii vor sustine raspicat ca e un pret exagerat, poate altii sunt dispusi sa-si goleasca putin conturile pentru a-l achizitiona. Problema e mult mai complexa decat pare. Eu nu as da banii astia din alte motive si care nu tin de calitatea evidenta a vinului, dar care tin de stilul acestuia. La cest pret, pot gasi destule Cru Bourgeois-uri sau chiar Cru Classe-uri de Bordeaux care mi se potrivesc mult mai bine ca stil. Sau, ca sa dau un exemplu mai recent, as alege un Cuvee Carmenere de la Misiones de Rengo. Nu pentru ca pretul este mult mai mic, ci doar pentru ca acel vin mi s-a parut mai slefuit si mai elegant la momentul respectiv.

Sa fim seriosi, cea mai mare parte a vinurilor premium si super-premium nu isi justifica banii. Dar asta e piata; ori o accepti asa cum este, ori te rezumi sa bei doar vinuri de supermarket. Este decizia fiecaruia ce face cu finantele sale. Un studiu facut in Statele Unite a aratat ca, pentru un vin premium, costurile de productie nu justifica un pret mai mare de 25 Dolari/sticla. Dar un Screaming Eagle poate ajunge si la 3 000 de dolari/sticla. Si, credeti-ma, se fac liste de rezervare cu vreun an inainte pentru achizitionarea acestui vin.

La final, nu pot decat sa-i felicit pe cei de la Recas pentru grija aratata acestui Cuvee Uberland. Stiti foarte bine ca eu sunt foarte zgarcit cu laudele, mai ales cand vine vorba de vinurile autohtone...

3 comentarii:

Anonim spunea...

Ciprian,

Pt Screaming Eagle sunt liste la liste sa stii. Adica ca sa fii pe lista de primit vinuri stai la coada 4-5 ani pana renunta cineva.

Mie imi place mult Uberland 2006 si as plati oricand banii pe el.Din pacate nu mai exista la producator deloc 2006. 2007 il gasesc nebaubil momentan. Sper ca in cativa ani sa devina mai prietenos. Pana atunci nu cred ca merita blocati banii in el si tinut in pivnita personala.

Cosmin

Ciprian spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ciprian spunea...

Cosmin,

ai dreptate cu SE, eu doar am mentionat asa in trecat situatia.

Uberland 2007 nu a fost chiar nebaubil, doar ca e greu de analizat in aces stadiu al evolutiei sale; structura generala si acei tanini puternici il fac un candidat pt invechire. Dupa cum spuneam, este alegerea fiecaruia, daca baga sau nu banii in asemenea vinuri :) Ai mentionat Uberland 2006 in acelasi context cum am amintit si eu de acel Misiones. Nu e vb de bani, ci de stil si de impresia de moment...parerea mea

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp