In sfarsit, unul dintre cei mai influenti critici de vin de pe asta planeta si din ast univers, s-a gandit la ceva ce ar fi trebuit sa se intample de ceva vreme.
Jancis Robinson, caci la ea facem referire, a postat cateva ganduri foarte interesante pe site-ul sau, referitoare la apropiata campanie en-primeur pentru Bordeaux 2010. Criticul meu preferat (ca viziune, in primul rand, nu ca i-as urma notele ca pe Scripturi) a lansat o mica "bomba" catre presa de specialitate. Ce-ar fi daca cei mai influenti critici din domeniu si-ar publica notele de degustare, abia dupa ce proprietarii din Bordeaux vor scoate la lumina primele preturi? Jancis pune o problema foarte tricky, deoarece se cam stie ca bordolezii au inceput sa profite la maxim de interesul creat de presa in jurul unui an sau altul. In consecinta, cei mai multi asteapta ca Robert Parker sa-si publice notele, dupa care preturile urca scara absurdului mai ceva la mercur-ul in termometre. Cel mai bun exemplu in acest sens ramane campania 2009, anul care a consfintit moartea vinurilor de Bordeaux pentru consumatorii obisnuiti.
Bineinteles, reactiile din partea colegilor de breasla nu au intarziat sa apara. Nu voi insista asupra lor, le puteti citi daca accesati link-ul de mai sus. Cum era de astept, Parker si Thomas Matthews (Wine Spectator) au apreciat ideea, dar ca e cam tarziu si inutil sa se intample asa ceva acum. Pe undeva au dreptate, dar asta imi miroase mai mult a teama de a nu-si pierde propria influenta.
Da, initiativa este laudabila, dar nu cred ca se va reusi vreodata alcatuirea unui front comun in aceasta problema. Sunt prea multe chestiuni implicate in joc; chestiuni care, pana la urma, sunt in interesul tuturor celor implicati. Doar din ce in ce mai putin in cel al consumatorilor. Si inca ceva; 2010 se anunta, de pe acum, o campanie ridicata in slavi. Chiar nu mai simt nevoia de inca o "recolta a secolului". Devine deja penibila situatia.
Budapesta: ce să faci, mănânci și bei în 3 zile
Acum o săptămână
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu