Reintalnire cu un vechi amic: Rosso di Valachia 2006

joi, 17 noiembrie 2011

Intotdeauna am avut o slabiciune pentru acest vin. Despre varianta 2005, am scris chiar la inceputurile acestui blog. Inca de atunci, am sustinut ca Rosso di Valachia este unul dintre putinele vinuri autohtone serioase, plasate in pragul de pret 20-25 lei. Nu mi-am schimbat parerea de-a lungul timpului, iar acest 2006 a venit sa mi-o confirme o data in plus.

Culoare rubinie stralucitoare, fara prea multe semne de maturitate. Nas neasteptat de intens, deschis, dominat de fructe rosii bine coapte si mature, visina, pruna uscata si afumata, ierburi aromate, piper. Exista si note de baric (a se citi usor lactate), dar acestea sunt foarte bine integrate in peisaj. Gustativ, vinul se prezinta foarte bine structurat, poate nu la fel de corpolent ca in tinerete, dar asta este o chestie normala odata ce inaintezi in varsta. Usor de baut, chiar elegantos pe alocuri, fructe rosii la greu, condiment. Aciditate foarte bine infipta, iar taninii sunt inca prezenti la datorie. Final mediu usor piperat si mineral, post-gust destul de persistent, cu tone de visina proaspata. In conditii normale de pastrare, baiatul asta ajunge la 10 ani fara prea mari eforturi.

Rosso este, probabil, unul dintre putinele vinuri romanesti facute inca in stilul Lumii Vechi. Nu este expansiv, ci liniar si structurat. Daca nu ma insel, 2002 a fost prima varianta a acestui vin, ceea ce il face un bun candidat pentru organizarea unei verticale. Cate vinuri in categoria lui de pret se pot lauda cu asta?

Sticla in cauza a fost achizitionata din Billa, la doar 17 lei.

3 comentarii:

Dan spunea...

Cred ca mai degraba putem sa ne intrebam cati producatori se pot lauda cu asta...eu personal cunosc cam 3..:) Si intr-adevar tinand cont de pret si de cat de bine s-a pastrat este o realizare in plus pentru Halewood...

George Mitea spunea...

Intradevar, in acea Billa, care e aproape de unde locuieste Ciprian, am cumparat 2002-ul care m-a pus pe ganduri asemanatoare, sau mai bine zis, m-a facut sa trag concluzii asemanatoare. Imi pare rau ca n-am cumparat si 2004 si 2005 care stateau saracele in acelasi loc la oferta...
Ciprian, merci pt. tratatie, acest vin, dar si (mai ales) vouvray-ul, au fost super ok

Ciprian spunea...

Npc, George, anytime :) Material didactic s-avem :D

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp