Exista vinuri "icon" romanesti?

miercuri, 23 noiembrie 2011

Un nou articol semnat de Jamie Goode mi-a atras atentia. De data aceasta, subiectul este legat de asa-numitele vinuri "icon". V-am mai adus si eu in atentie cate ceva despre ele, cu ceva timp in urma. Atunci, am facut referire la californienele gen Screaming Eagle & Co.

Se pare ca virusul vinurilor icon cuprinde, incet-incet,din ce in ce mai multi producatori de pretutindeni. Reteta e simpla: se "confectioneaza" un vin din struguri alesi pe spranceana, continutul se introduce intr-o sticla grea (de preferat), se pune o eticheta fancy, un pret pe masura si se asteapta notele uriase ale criticilor entuziasmati. Bineinteles, o nota mai mare asigura vanzari mai sustinute. Asa cum bine spune si Goode, problema cea mare este ca toate aceste vinuri sunt ca si clonate: puternice, ultra-concentrate, fruct mult si dulce si, normal, stejar nou-nout cat cuprinde.

Apoi, am stat si mi-am pus intrebarea: oare la noi putem spune ca exista astfel de vinuri? Doresc sa va las pe voi sa veniti cu exemple, daca veti considera ca acestea exista. Incercati sa luati in considerare mai ales pretul, un factor important in ecuatia data. Succes :)

Un icon chilian

14 comentarii:

Dan spunea...

Eu zic ca nu exista deocamdata...nu avem maturitatea necesara atata in piata cat si in industrie. Daca ar fi sa avem candidati, desi nu le consider "icon" dupa definitia de mai sus ar fi clasicele: Cuvee Charlotte, Cuvee Uberland, Prince Matei.
Daca ar fi sa ma aproprii mai mult de definitie as zice iluzoriul Cuvee Alexandru de la SERVE...

Ciprian spunea...

Dan, faza cu maturitatea stim ca la noi are prea putina importanta :))

Nici eu nu iau in considerare exemplele tale de mai sus, acolo e vb de traditie si constanta. Cu oarecare rezerve in cazul Uberland :D

Cuvee Alexandru s-ar incadra, corect. Eu mai spun deocamdata atat: Golem :D

Ciprian spunea...

Acum, nu trebuie sa ne comparam la sange cu celelalte vinuri icon de peste tot; ne raportam strict la piata noastra. Dar de Anima ce ziceti? :D

George Mitea spunea...

Nu exista asa ceva in tara noastra. Poate doar Zamfirescu rezerva rouge. Prin prisma pretului de peste 50 euro. Restul nu sunt icon-uri in sensul lui Goodie sau in sensul americanilor. Sunt vinuri premium, care din cauza puterii de cumparare romanesti par mega-ultra. Dar nu e asa.

Ciprian spunea...

George, Davino era pe lista :) Dupa cum am zis, ne raportam mai mult la piata noastra, normal ca nu avem ceva gen Screaming Eagle care se vinde la 3000 dolari/sticla. Eu sunt de parere ca avem vinuri ce tind sa devina icon, prin prisma pretului si a stilului adoptat. Pana atunci, vorba ta, sunt vinuri premium care par mega-ultra. Dar de aici se nasc legendele :))

Anonim spunea...

Da, strict prin prisma pretului si a imaginii proiectate, eu as adauga: Flamboayant, Anima.

Ciprian spunea...

De fapt, mai tot ce inseamna vin de "autor" (cat urasc si expresia asta) tinde sa devina, usor-usor, un soi de icon - raportat la ce inseamna piata autohtone, normal

George Mitea spunea...

Sau...la un alt nivel. Gramma. Ce inseamna sa primesti review-uri bune. Chiar si de la bloggeri(sau poate mai ales de la ei). Acum nimeni nu mai spune ca sunt prea scumpe, sau ca nu sunt bune. De indata ce exista awareness, unele treburi se trec cu vedere...

Ciprian spunea...

George, pt un moment mi-a trecut prin cap Gramma, nush de ce :)) La un nivel mai mic, ce-i drept, dar esti spot on :)

George Mitea spunea...

Eu mi-as dori aparitia unui gen de producator care nu prea mai exista nici in Franta. Cel care are doar doua vinuri: vinul A si vinul B.

Ciprian spunea...

Ba exista, in Bordeaux :D Uite un paradox, acolo sunt multe vinuri icon, dar intr-un cu totul alt sens. Exista vinul A - grand vin si vinul B - second wine.

Dan spunea...

Corect, dar la noi e de baza diversitatea de portofoliu...
Cu privire la Gramma, mi-am spus parerea de la ultimul Goodwine si o sa apara si despre Alcovin cu Aligote-ul lor in episodul II.
Vinurile "icon" cred ca sunt "facute" in primul de catre consumatorii si apoi de producatorii.

Ciprian spunea...

Dan, daca ne referim la "icon" in sensul unui varf de gama facut intr-un anume stil si foarte scump, si la altii e diversitate de portofoliu :) Exemplul cu Bdx l-am dat pt ca George se intreba unde-s producatorii care au 2 vinuri mari si late :) Pai cam acolo mai sunt, in rest sunt mai greu de gasit.

Parerea mea e ca vinurile icon sunt facute exclusiv de producatori pt a stoarce banii clientilor cu dare de mana. Se stie ca astfel de "trofee" dau bine la o anumita clientela, dispusa sa astepte si ani de zile doar sa intre pe lista de e-mail a producatorului :)) Nebunie curata, nu alta, dar smecheria functioneaza

Dan spunea...

Corect..."smantinirea pietei"..:)

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp