Goodwine 2010

luni, 29 noiembrie 2010

Voi incerca sa fiu cat mai scurt si la obiect. Targul de vinuri Goodwine 2010 a fost o reusita. Cel putin, aceasta a fost impresia mea in cele cateva ore in care m-am invartit printre licorile bahice, care de care mai diverse. A fost un mini-maraton care mi-a confrmat ca producatorii seriosi de la noi se misca in directia cea buna. In plus, a fost un bun prilej de a ma intalni cu persoane pe care le cunosteam doar virtual :)

Despre vinurile prezentate, aproape numai de bine. Bineinteles, au fost si cateva exceptii, dar unde nu exista padure fara uscaturi? Bine ca au fost putine la numar. Cel mai haios mi s-a parut standul Murfatlar, unde nu a fost de gasit nici macar un oficial al firmei respective; doar niste fetite cu fundite, picioare lungi si fustite cat mai scurte. A fost o sansa pentru mine sa testez cateva dintre vinurile cu staif, produse pe la noi. O ocazie buna sa vad daca sunt justificate preturile cerute pe ele. In cazul meu, am destule retineri in a arunca zeci sau chiar sute de lei pe o sticla de vin romanesc. In continuare, imi permit sa pastrez aceste retineri, chiar daca vinurile degustate au fost bune.

Printre remarcati s-au numarat:
- Cuvee Charlotte 2007 - cu o finete si un echilibru aproape perfect
- Tamaioasa Romaneasca Budureasca (anul nu-l mai retin exact, cred ca 2008) - cea mai buna si fina Tamaioasa pe care am baut-o pana acum
- Barolo Cannubi 2004 - Tenuta Carretta - un vin special, dar nu pentru oricine; delicatete si forta bruta in acelasi timp; mai are nevoie de ani buni.
- Prince Matei 2007 - un infant, dar toate elementele sunt acolo pentru ceva special
- Santa Carolina Petit Verdot 2008? - o surpriza foarte placuta din partea unui soi foarte "rau"
- Corcova Roy&Damboviceanu - Cab/Merlot 2008 - o mica mostra de Bordeaux pe meleaguri autohtone
- BV Enira - un mic monstru ultra-modern, cu o concentratie uriasa de fruct; e clar ca acest vin se va bucura de multi fani - totusi, pentru mine, e cam mult din ce pot duce papilele personale, dar mai ales buzunarele (multumiri lui Ghenadie, stie el de ce)

Au mai fost si alte vinuri bune, imi cer scuze ca nu le-am amintit pe aici, dar "suspectii de serviciu" se stiu deja :)

La capitolul dezamagiri, nu prea am ce nota, cu o singura exceptie notabila: Emeritus de la Rotenberg. Sincer, cred ca, in acest caz, a fost de vina mostra de care eu si Radu am avut parte. Ceva nu a fost in regula cu ce ne-a intampinat in pahare: un puternic iz de cognac (?!) si un gust plat, fara nici un orizont. Repet, nu cred ca acesta este adevaratul Emeritus. Va trebui sa revin asupra lui, in conditii ceva mai normale de degustare.

La final, fu bine de tot la Goodwine. La mai multe!




7 comentarii:

Bogdan Bocse spunea...

In cazul in care se tine o editie a Good Wine la primavara si sunt cat de cat recuperat sper sa ne intalnim.
Referitor la ce ai degustat remarcabil, intr-adevar Cuvee Charlotte 2007 e o "mica" bijuterie, l-am degustat in urma cu o saptamana si ma tenteaza foarte tare sa-mi comand vreo 6 sticle (sa vedem cat e prima de Craciun :) ). Presupun ca Tamaioasa Romaneasca de la Budureasca facea parte din gama Origini - intr-adevar e una dintre cele mai bune si reusite Tamaioase pe care le-am gustat si eu in acest an. Zona Pietroasele poate da si mai mult iar dupa se prezenta TR eu zic ca Budureasca e in directia cea buna - poate in viitor vor risca si vor incerca o varianta din struguri CIB.
Nu am degustat inca viurile de la Corcova, dar sunt pe lista mea de "cumparaturi"; BV-ul e dintr-o liga prea mare pentru portofelul meu deocamadata si nu mi-l permit - dar nu as zice nu :)

Ciprian spunea...

Bogdan, am primit confirmarea ca se va tine si in primavara :)

Da, de Origini e vorba si da, pt mine e cea mai fina TR de care am avut parte: arome elegante, aciditate buna, rest de zahar exact cat trebuie...

BV-ul e dintr-o liga prea mare dar, sincer, e pt anumite gusturi; sorry, pt mine e prea "greu", insa calitatea lui n-o pot contesta

Anonim spunea...

va rog trimiteti-mi adresa dvs ca sa va pot trimite o sticla de emeritus. tin sa va spun ca nu e un vin pe toate gusturile. e un vin de terroir , nefinisat cu intentie, ptr a pune in evidenta fructul si specificitatea terroirului. este pentru gatlejurile obosite de vinuri 'lucrate' si invechite in stejar nou. o mica curiozitate- nu-mi amintesc sa va fi servit e personal, ptr ca imediat as fi deschis o alta sticla. respecte.

Ciprian spunea...

D-le Rotenberg, va multumesc pentru interventie :)

Ce-i drept, am fost serviti de o doamna, cu ce mai era ramas intr-un decantor :) Dupa cum am spus, sunt convins ca nu acesta este devaratul Emeritus; era ceva in neregula cu mostra respectiva. Am sa va contactez pentru a va trimite adresa. Va multumesc inca o data!

George Mitea spunea...

2007 e anul tamaioasei.

Ciprian spunea...

Multam , George! Mister rezolvat :) Buna buna...

Mona spunea...

Ciprian, excelent Petit Verdot-ul din Chile, mi-a placut si mie.
As adauga la lista ta si Shiraz-ul de la Corcova, un vin foarte placut.

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp