Nu doresc sa scriu un roman despre subiect, ci doar sa adresez o intrebare:
Este cu adevarat relevant acest RPC?
Si aici ma refer in primul rand la consumatori.
@foto credit: dreamstime.com |
@foto credit: dreamstime.com |
Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp
22 comentarii:
Ideea no 1 este ca RPC-ul in cazul vinurilor se articuleaza cu o anume clasa de consumatori. E una sa bei vinuri de 15 lei si alta de 40. E vorba de ce satisface omul respectiv, pana la urma. Si sigur in fiecare raza de pret exista un rpc distinct. Daca esti obisnuit cu satisfactii in 15 lei ceva de 70 ti se va parea din start usor overpriced. Stim cu totii, sau ar trebui sa stim, ca vinul cel bun nu-ti spala vasele si nici nu-ti asigura un backing vocals din 40 de ingeri. E doar un vin mai bun, ca altfel nu pot sa-i spun.
George, perfect de acord. Asta e ideea de baza: segmentarea acestui rpc in functie de categoriile de consumatori. Ce nu-mi place mie e ca uneori se lasa impresia ca rpc-ul e ceva universal valabil si a inceput sa se abuzeze cumva de acest concept. Ok, spun ca un vin de 10 euro are un rpc bun dar pt cine este relevanta afirmatia? Evident, pentru cei care dau in mod obisnuit aceasta suma pe o sticla de vin. Iar la noi, sa fim seriosi, nu sunt chiar asa de multi. Are o relevanta mai mare pentru o piata matura, unde categoriile de consumatori sunt mai bine definite, dar la noi consider ca e mai mult vorba-n vant...
Pentru Romania este foarte relevant, dar in acelasi timp extrem de subiectiv. Tine in primul rand de ce buget dispui si care este perceptia ta personala despre "scump". De ex. poate pentru mine 30 pentru o sticla de vin nu e foarte mult, dar pentru altii este exorbitant. Relevanta pentru piata e o moneda cu doua fete: spui ca nu e relevant ca nu e piata matura, dar pe de alta parte tocmai pentru faptul ca la noi bugetele de achizitie ale vinului sunt mici, face RPC mult mai important decat in alte parti. Mai ales pe segmentele "low" de piata unde in afara conceptul nu prea se aplica (adica pentru vinuri de sub 5 €).. Parerea mea..:)
Dane, asta e un soi de "sunt prins intr-o bucla spatio-temporala" :))
Eu spun ca nu-l face relevant tocmai pt ca e subiectiv. Ok, pe segmentele low la noi este oarecum relevant, cu toate ca vorbim aici de foarte putine exemple care sa merite atentia. De ex, mie mi se pare ca si un Bdx bun de 30 euro are un rpc ok :)) Cu ce este asta relevant pt Romania? Cati cumpara asa ceva? Mai nimeni. Poate ar trebui sa specificam mai clar ce reprezinta rpc-ul pt fiecare vin incercat.
pai e usor de specificat....la cel din Romania nu trebuie specificat nimic ca se subintelege la ce piata si preturi ne referim. La exemplu tau, corect trebuie specificat.
Si apoi mai e o chestie, noi mai nou raportam RPC-ul a vinurile de afara pe care le aducem personal si la care marea masa a consumatorilor nu au access direct. Si asta e o distorsiune. Corect ar trebui sa precizam ca RPC-ul este bun sau slab in raport cu....si apoi sa vezi discutii de genul: "in raport cu ce e la noi RPC-ul e bun" si "in raport cu ce e pe afara RPC-ule slab"..:))
Este o bucla intr-adevar pe care am ales sa o rezolv printr-o alegere personala, care spune ca o sa vorbesc de RPC...E subiectiv corect, dar e o subiectivitate pe care mi-o asum si o subliniez cu sintagma: "din punctul meu de vedere". De obicei cand scriu de RPC nu o fac sec si zic RPC este slab si punct..mai zic si un pentru ca sau ce as lua de banii respectivi..etc..
Acum obiectivitate 100% este un concept pur teoretic...in toate domeniile
Nici nu m-am gandit la obiectivitate aici, nu prea ai cum. Tocmai, cand spui ca vinul x are un rpc bun este relevant in primul rand pt tine. Dar eu ma gandesc si la tintele finale, acolo am mari indoieli ca sunt multi carora le pasa de acest concept. Mai ales la noi, unde stim cam care sunt obiceiurile de consum.
Stiu, e o discutie interminabila, tocmai pt ca vb de un concept ambiguu. Si, daca nu ma insel, este tot o inventie americana :))
Ah, corect...din acest punct de vedere, la nemti de exemplu conceptul de RPC ar avea mai multi adepti. La noi consumatorii aleg mult din impuls si emotional si aici RPC nu are ce cauta. Dar pana la urma depinde si de cel care vorbeste (scrie), daca eu simt c acest concept este important nu imi mai fac probleme cat de relevant e pentru altii, pur si simplu il prezint. Daca ei aleg sa tina cont de el, e problema lor. Pana la urma asta este avantajul blogului; intr-un site organizat si de promovare, cum este de ex. vinul.ro nu cred ca poti vorbi de RPC, pt ca nu este "politically correct" si este faorte greu de definit exact conceptul..dar din punctul meu de vedere libertatea mea "editoriala" care pana la urma se confunda cu cea personala, imi permite sa imi prezint ideile cum doresc,nu? Daca pentru mine RPC-ul este important, ce ar trebui sa fac? Aa ma autocenzurez doar pentru faptul ca altora nu li se pare relevant...nu cred. E pana la urma o problema de viziune si de orientare.
Dar nici nu m-am legat de autocenzura, fereasca zeii :)) Fiecare face si scrie cum doreste. Era doar o intrebare nascuta la 42 de grade la umbra :)) Mai am si eu cateodata angoase de genul asta, nu inseamna ca nu voi mai scrie despre rpc. Doar ca pt mine cel putin, devine din ce in ce mai putin relevant, odata ce imi segmentez din ce in ce mai clar preferintele in materie de vinuri.
Si mie la 42 de grade imi umbla mintea cu sorcova..:)) Pentru cineva care cunoaste piata vinului si are preferinte clare si definite, RPC-ul este putin relevant, mult mai relevante fiind preferitnele personale. Eu cred ca la noi chestia cu RPC-ul a luat amploare si datorita aberatiilor pietei , adica preturi nejustificat de mari cerute de unii producatori. Pana la urma este un mecanism de autoaparare a pietei, RPC-ul asta. Un fel de "a arata pisica" si de a readuce pe unii "entuziasti" cu picioarele pe pamant.
Discutiile frecvente despre el indica o piata imatura, in cristalizare...asa cum ziceai si tu mai sus.
Apoi mai sunt unii producători care incurajeaza discutiile despre RPC pentru a lovi in noii veniti sau in alti producatori in mod indirect...ceea ce iar e normal si este apanajul liberei concurente. Problema, cum o vad eu la RPC, este mentii un echilibru si o echidistanta in toata aceasta subiectivitate atasata conceptului...
Ciprian, e relevant pentru cititorii tai. Motivul pentru care te citesc este ca au descoperit ca au in comun cu tine gusturile si, printre altele, si viziunea asupra rpc-ului
Mona, nu vrei sa stii care-s cuvintele cheie ale multora dintre cititorii mei :))
cum nu. mi-s curioasa :)
Feteasca regala traditii, traditii, cramele odobesti, billa :))
Cu Billa ti-au facut-o singur..:))
Măi, oameni buni, ce atâta filosofie? RPC bun se traduce în "face toţi banii" sau "e foarte bun la preţul său". Dacă cititorul îşi permite preţul ăla şi-i pasă ce bea, atunci sugestia ta are mare valoare pentru el. Dacă nu, nu.
Esti simplist tinere...:)) Meandrele concretului sunt mult mai intortocheate... si ai sa afli ca la un moment dat orice iubitor de vin are cate o criza existentiala, cand il incearca o stare dubitativa fata de concepte aparent simple...Mi s-a intamplat si mie.
Important e ca cei care te inteleg sa iti fie aproape si sa se smulga din ghearele marasmului de idei care te cotropeste si te roade din interior.
In plus si caldura re rolul sau ca si declansator ala cestor procese complexe...as mai enumera aici si ploaia prelungita, cu accente bacoviene, de prin lunile de toamna tarzie cand majoritatea sufera o depresie post campanie de cules a strugurilor...:)
In primul rand e relevant atunci cand vrei sa bei, fara sa-l analizezi. Mergi la carciuma sau la supermarket si vezi o lista: unele mai ieftine, altele mai scumpe. In cazul in care le-ai baut pe toate sau citesti blogurile unora care DAU PUNCTE :P o sa-ti faci o impresie. Daca nu, te multumesti cu Beciul. Pe de alta parte asta cu RPC-ul cred ca se aplica doar in plaja mmm...80-90 ..sa zicem. Doar sa zicem. Sub 80, neinteresante, pe care nu-ti doresti sa le mai intalnesti vreodata...n-au niciun haz, peste 90 e altceva, priceless. Revenind la intrebare: pentru vinurile romanesti, care se incadreaza majoritar in plaja asta (stati asa, nu va ganditi si la ultimul raft de jos din Carrefour!), cred ca e foarte relevant, pentru ca stie toata lumea cat de hulpavi sunt unii. Pfuu..scrisei mai mult decat postul :))
Referitor la primul raspuns dat de Dan: cum adica emotional, vrei cumva sa spui ca romanii sunt tampiti si de-aici preturile unora care vand povesti, iar licoarea e varza? :)). Imi plang inca cei 20 de lei dati pe sfintii..stiti voi care. 20, nu 47 cat e noul pret!
La vinul.ro, inainte sa se termine cele 1000 de pozitii era foarte simplu sa vezi RPC, pentru ca exista pret si puncte. Acu, de cand cu "colectivizarea", mai rar :P
E o chestie comuna si unanim recunoscuta in marketing pentru pietele "latine", asta cu emotionalul: lumea cumpara dupa impuls si dupa etichete...bling-bling..hai ca stii despre ce este vorba: BMW cu 500 mii de km la bord?
Sa zici ca asta e tampenie..e cam dur, are o denumire mai stiintifica..:)
De ce nu i se zice RCP? trebuie corelat oricum cu ROI ul personal
Anonim, mai conteaza ordinea? :)
Trimiteți un comentariu