Nu am fost si nu voi fi niciodata un fan al marketing-ului, mai ales cel agresiv sau bazat pe idei siropoase, complicate si cu tot felul de povesti bune de adormit copiii. Inteleg rostul acestuia, stiu ca pentru multi este necesar pentru a vinde mai bine produsul, dar la vinuri prefer idei simple si cat mai haioase, cel mult. E o chestie pe care nu o gasesc foarte des la noi, unde primeaza exact opusul. Dar haideti sa analizam putin etichetele unui Chardonnay First Drop, incercat zilele trecute de Jamie Goode.
@Foto credit: Jamie Goode |
In primul rand, iubesc simplitatea unei etichete, iar aceasta nu face exceptie. In al doilea rand, mentiunea "Appellation Non Controlee" este geniala.
@Foto credit: Jamie Goode |
Contraeticheta, la randul ei, este geniala prin mesajul exprimat. Daca tot e sa spui o poveste, cred ca asta e modul perfect prin care o poti comunica, fara a deveni penibil. Nu avem parte de cine stie ce mitologii, crampeie din istoria Australiei sau alte porniri telenovelistice. Este o simpla fisa tehnica a vinului din sticla, cu informatii clare, precise dar, mai ales, exprimate intr-un mod cat se poate de haios.
Un sincer "Bravo!" celor de la First Drop. Din cate se pare, si lichidul din sticla a fost unul pe masura ideii de marketing...
3 comentarii:
Exista si reversul medaliei: pe un consumator obisnuit eticheta de mai sus il baga in ceata..daca nu chiar il sperie..:))
Dane, un revers al medaliei exista peste tot :) Poate oamenii se adreseaza unui anumit tip de consumator, acesti First Drop nu mi se par vreun soi de Murfatlar, Jidvei sau Cotnari
Nici nu ar putea sa vanda asa de mult cu etichetele astea..:))
Trimiteți un comentariu