M-au amuzat teribil anumite comentarii la aceasta postarea a colegului de breasla, Berbecutio. Pentru a simplifica procedura, imi permit sa dau copy/paste la vorbele de duh aruncate in eter de D-l Anonim, asta si pentru ca tot pomenea ceva de bloguri ca fiind spatii publice. Asa cum toti anonimii planetei isi permit sa zica vrute si nevrute peste tot, tot asa si cei "atacati" au dreptul sa care pumni si picioare in capul anonimului. In ceea ce ma priveste, as prefera sa cunosc macar numele celui pe care il altoiesc, deoarece urasc anonimatul. Macar ai bunul simt sa te semnezi cu un nume fictiv, e chiar atat de greu? Deci, iata si comentariile cu pricina. Imi cer scuze ca sunt atat de lungi si inutile, dar macar constituie o buna resursa de fun.
"Salut Berbecutio,
Sunt un iubitor al vinurilor bune. Citesc mai
toate blogurile de vin din Romania si incerc sa fiu un observator, fara a
ma implica in comentarii, dar tu esti monument de n..... si p......
care ma face sa nu raman indiferent.
Urmaresc piata vinului din
Romania de vreo 10 ani si vad progrese spectaculoase din partea multor
producatori, pe care ii apreciez pe fiecare in parte, cu bune si rele
(nimeni nu-i perfect). Deasemeni apreciez si multi din conationalii
nostri care au evoluat in ceea ce priveste intelegerea vinului. Din
aceasta ultima categorie de cativa ani, mai exact in ultimii 4 ani s-a
detasat o categorie sociala autointitulata cunoscatori scuze
''conaiseuri'' - respectiv blogerii de vin. Evolutia lor a luat amploare
(pot spune tupeu) odata cu aparitia a ultimilor producatori si implicit
vinuri. Este foarte evident ca acesti conaiseuri, marea majoritate
si-au luat un pic nasul la purtare (au prins tupeu), fiind stimulati in
acest sens de noii intrati pe piata in ultimii ani de exemplu: Urlati,
Budureasca, Basilescu, Sahateni (Dna Aurelia Visinescu) s.a. Nu vreau sa
fiu inteles gresit, dar din postarile multor blogeri, se pare ca in
exemplele de mai sus - sunt producatorii fruntasi care agreeaza aceasta
modalitate de promovare fara costuri mari si ‘’foarte eficienta’’.
Manipularea aceasta ieftina in care sunt implicati pentru promovare
blogerii prin stimulare personala, sa scrie nu doar de vinurile acestor
producatori de bine (ci tipic romanesc), sa porcaiasca unii dintre
concurentii acestora. Aceasta stimulare care se face prin cadouri gen
sticle sau baxuri de vin, invitatii pe grupuri la crame sau la nu stiu
ce masa la restaurant, nu denota decat nivelul ''calitativ'' al
oamenilor care se afla la pupitrul acestor crame si implicit al
blogerilor respectivi. Se pare ca din grupul acestui tip de promovare
ieftina cu laude pentru vinurile personale si porcairea concurentei prin
intermediul blogerilor, sunt cramele unde in mare parte sunt implicati
investitori romani ( scuze - dar DAVINO face exceptie de la regula).
Tu,
Berbecutio, care ai gustat primul vin de calitate probabil acum cativa
anisori, ai tupeul sa porcaiesti personalitati din lumea vinului cu o
experienta de-o viata. Chiar daca insinuezi ca marea majoritate a celor
enumerati in articolul de mai sus sunt la varsta senilitatii, cu
siguranta au receptorii mult mai dezvoltati si antrenati decat ii ai tu
si marea majoritate a conaiseurilor.
Din pacate tupeul tau si al
conaiseurilor este si datorita echipei de la Vinul.ro care a permis
oricarei persoane care, chipurile se invart in lumea vinului, sa scrie
in paginile revistei; echipa pe care o apreciam foarte mult pana acum 2
ani, dar din pacate au scazut standardul de calitate, prin permisiunea
de a aparea cu articole in revista lor multe persoane care nu sunt
niciun fel de autoritate (profesionisti) in domeniu - nici in domeniul
viticulturii, vinificatiei sau jurnalistic.
In concluzie, cum
puteti sa porcaiti eforturile unor producatori cum este SERVE 1994,
VINARTE 1998, Halewood 1997, Oprisor 2002 ei fiind primii care au scos
vinuri la alt nivel calitativ si constant, decat cele existente pana la
momentul respectiv. Sunt primii care au facut efortul sa distruga mitul
vinului de surcele, cand marii producatori erau pe val cu vinuri
contrafacute numai sa faca bani fara sa-i intereseze de consumatorul
final. Probabil ca daca urmareau acelasi lucru ca si marii producatori
de la vremea respectiva, noii intrati pe piata cu know-how-ul pe care il
aduceau de afara reuseau printr-o banala sticla si eticheta frumoasa sa
faca multi bani fara mari eforturi. Dar au ales simplu, sa faca
altceva - vinuri de alta calitate si sa inceapa sa educe o piata."
Stati, nu plecati, mai exista si o continuare:
"CONTINUARE:
Oare ce faceai tu Berbecutio cand aparea in anii 90
Vinul Cavalerului si ce creadeai ca este SHIRAZ - cand Oprisor scotea
primul Shiraz din Romania in 2002 si incerca sa il promoveze cu Catalin
Paduraru prin Vinexpert.
Din pacate, se pare ca esti un oltean
complexat si frustrat care iti permiti sa epatezi in discutii critice
despre adevaratii specialisti din domeniu sau despre promovare si
marketing .
Pentru tine si ceilalti cunoscatori:
Inainte sa
postati unele articole mai putin profesionale, cred ca fiecare din voi -
cunoscatorilor - sa va uitati in oglinda si sa fiti sinceri cu voi daca
faceti bine vinului romanesc pe termen lung, prin prisma
''contractelor'' oficiale sau mai putin oficiale cu diversi producatori
de vin care va stimuleaza sa scrieti despre altii.
Este normal
ca fiecare sa avem simpatii, dar cred ca ''antipatiile'' nu trebuie sa
le exprimam public. Deocamdata sunteti manipulati sau va lasati
constient manipulati prin prisma castigului personal, de unii din
producatorii de vin, se pare romani ca si mentalitate de promovare.
Poti
avea contract cu oricare producator ( asa se intampla si in afara)
pentru promovare si comunicare ca bloger, dar acest lucru este declarat
si este totul ok.
Sper ca vei avea bunul simt sa nu stergi comentariul meu.
Cu prea multa ingaduinta pentru tine - Te Salut!
P.S. Crede-ma ca este primul blog la care nu ma pot abtine sa nu comentez.
Blogul - este un spatiu virtual personal -DAR TOTUSI ESTE PUBLIC."
In primul rand, daca tot te dai atat de patrat, mai draga iubitorule de vinuri bune, iti recomand sa mai consulti gramatica limbii romane. Pentru inceput, e buna si biblia de capatai semnata de Stefania Popescu. Scartai la acorduri tot asa cu scartai si la modul in care esti informat despre primul Shiraz lansat in Romania. De asemenea, daca nu stii exact cum se scriu anumiti termeni frantuji, exista google, dai copy/paste si s-a rezolvat problema.
In al doilea rand, observ aceeasi dorinta stalinista de a nu ne exprima "antipatiile", ci doar laudele. Din cate se pare, marea problema a D-lui Anonim este ca ii laudam mai mult pe unii decat pe altii. Este eterna problema a mioriticului mancator de rahat leninist.
In al treilea rand, sunt unul dintre bloggerii care si-a declarat nivelul de coruptie, atunci cand a fost cazul. Totusi, daca stau sa ma gandesc mai bine, voi renunta la acest acces de sinceritatea si nu voi mai declara nimic de genul. Pai, serios acum, ce corupt cu scaun la cap isi declara veniturile ilegale?
Si inca ceva: in perioada asta, ma uit zilnic in oglinda si nu observ nimic altceva decat ca am falca putin umflata. Deh, probleme cu maseaua. In rest, nu am nici o problema, sunt mai mult decat sincer cu mine.
Ar mai fi multe de spus, dar cred ca deja am plictist destul publicul.
Hai, pa si pusi!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
8 comentarii:
Cine sta sa scrie asa comenturi mari e clar ca nu e tocmai neinteresat de subiect...Si mie, care scriu postari destul de maricele (si imi asum acest aspect), mi se pare comentul de mai sus kilometric...
In rest, nimic, nou, multa frustrare, specifica unei persoane interesate din domeniu. Doar expresiile folosite sunt mai dure, gen laturi si zoaie pe garduri...
Mihai intr-adevar este mai acid in comentarii si mai direct (si chestia asta o mai comentez si eu uneori la el pe blog) dar pana la reactii de genul celei de mai sus...e mult...
Pe scurt: derapaj delirant nascut din frustari specific romanesti...omul nu intelege ca fiecare are parerea lui, care nu coincide intotdeauna cu ce vor producatorii sa transmita despre vinurile lor. Am eu o idee despre ce fel de blog i-ar placea sa citeasca: genul care posteaza fara discernamant comunicate triumfaliste de la producatori...Yeah Right!!!
Dane, nu-mi plac insinuarile tale cu privire la genul ala de blog amintit :D
Cenzureaza-ma ..:) I dare you! Imi scapase derapajul lirico-dramatic de mai sus...
Eu tare am impresia ca vara nu dormi :))
E nu, din contra...deja am intrat in frecventa scazuta la postarile pe blog...m-a molesit caldura. Noroc ca se mai gaseste vreun Anonim sa ma scoata din amorteala...
Punctul 11 din decatlon (de ce e acest anonim mai ieftin decat bidonul de Babanu'): daca ti-e rusine cu ma-ta ca a fost ardeleanca, unguroaica, moldoveanca, dobrogeanca sau alt soi, mie nu mi-e deloc rusine ca-s oltean. Mi-ar fi rusine daca m-ar striga lumea pe strada "dinozaurul" si eu nici macar n-as mai auzi, ce sa mai vorbim de miros si gust.
Primele 10 pozitii le stiti :))
Mai nou am primit injuraturi, atacuri grosolane la persoana si la familie, din acelasi motiv: de ce tin eu cu cei care critica (moderat, fie vorba intre noi) piata romaneasca de vinuri cu tot ce este intr-insa. Mi-a fost rusine sa pastrez commenturile, erau mult prea vulgare, dar culmea, erau la o redistribuire pe Facebook a acestui articol: http://incaunvin.blogspot.ro/2012/07/dragaica-rosie-2010-oprisor.html
Se pare ca unii incep sa piarda bani facuti marsav pana acum...e bine.
E o conspiratie, clar :D
Trimiteți un comentariu