La Sapata - Babeasca Neagra 2011 (Romania)

duminică, 22 iulie 2012

Pun pariu ca, citind titlul acestei postari, va intrebati de unde a mai aparut si vinul impricinat. Ei bine, v-as ajuta cu multe informatii in acest sens, dar nici macar the mighty Gugal nu a gasit mare lucru. Ce stiu cu siguranta sunt urmatoarele:

In primul rand, vinul este produs in regiunea Sarica Niculitel, mai exact Somova, de catre o anumita Crama Delta Dunarii. In ecuatie este implicat si un producator italian, Di Filippo pe numele sau. In al doilea rand, avem de-a face cu un produs bio, ceva mai rar pe la noi. In al treilea rand, un Aligote la pet i-a trezit amintiri foarte placute lui George, legate de locurile copilariei si de casa bunicului :)

Am ochit Babeasca Neagra la magazinul Le Marche din Galati, astfel ca manat fiind de curiozitate am incercat un pahar din asta licoare. Si, surpriza, n-am fost dezamagit. Din aceeasi gama, mai exista si un Aligote plus o Feteasca Regala, evident tot bio.

Culoare rubiniu-inchis, surprinzator de dens. Nasul debuteaza cu multe fructe rosii, aluzii de pruna afumata si usoare note vanilate. Poate ma insel, dar am indoieli ca vinul a vazut baric. Probabil niste chips-uri, dar nu bag mana-n foc. Oricum, nimic deranjant. Dupa o aerare ceva mai sustinuta, incep sa sara din pahar puternice note piperate si pamantoase. Hopa, imi zic, interesant. La un moment dat, am avut impresia ca am in pahar un Syrah din valea Rhonului. Gustativ, vinul debuteaza cu aceleasi fructe rosii, prune. Are densitate, dar nu e neaparat greu, ci mai degraba suculent. Aciditatea este foarte bine infipta, iar taninii sunt fini si abia perceptibili. Final destul de scurt, condimentat.

Nu oi fi eu mare fan al Babestii Negre, dar vinul de fata este bine facut si ofera o senzatie placuta de autenticitate. Nu din cale afara de complex, dar sincer si rustic, in sensul bun al cuvantului. O aparitie insolita si de urmarit pe viitor, zic eu.




2 comentarii:

Dan spunea...

Da' halatu'? Cat e halatu? Sau sticla in cazul de fata...

Ciprian spunea...

Uite ca nu mai stiu, undeva pana in 30 parca; eu l-am luat la pahar - 9 lei

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp