Surprize placute la Zilele Vinul.ro

luni, 31 ianuarie 2011

Sambata, 29 ianuarie 2011

Sambata, dupa trezirea de rigoare cu noaptea-n cap, am purces la Bucuresti impreuna cu George, unde am raspuns ivitatiei de a participa la Zilele Vinul.ro. Odata ajunsi acolo, dupa multe strangeri de mana si revederea cu amici mai vechi sau mai noi, am intrat direct in paine sau, mai bine zis, in vinuri.

Multe dintre vinurile expuse le mai incercasem si cu alte ocazii, dar au fost si cateva surprize foarte placute, venite din partea unor producatori care vin puternic din urma. In ordinea numerelor de pe tricou, iata remarcatii zilei:

Senator - cu 2 game foarte interesante, Varius si Private Collection.

Alcovin Macin - cu o serie de albe corecte, curate si crocante.

Serve - un Sauvignon Blanc 2010 gata de lupta; in rest, nu am insistat, fiind familiarizat cu toate gamele.

Enira - cele 2 Enire 2007, parca ceva mai echilibrate si cu un strop in plus de finesse, fata de precedenta serie; Alira 2009, un vin care ii va imparti pe multi in doua tabere. Eu, unul, sunt deja in tabara celor care cred ca este un vin reusit pentru anumite gusturi (extract din belsug, fruct supra-copt, alcool la greu), dar care nu rezoneaza deloc cu ceea ce caut eu la un vin de acest calibru.

Samburesti - cu un Chateau Valvis 2002 interesant, evoluat si destul de bordolez in exprimare.

Domeniile Urlati - recunosc, aici am avut cele mai placute surprize; Feteasca Neagra Paganus 2007, vinificata fix asa cum pohtesc, corp mediu, nebaricata, putin neimblanzita (ca si numele gamei, de altfel), bine structurata; bineinteles, a participat si vedeta celor de la Urlati, cupajul intitulat Incantation - un vin elegant si structurat, cu mare potential.

Heinrig - importatorii vinurilor lui Peter Lehmann; incercat vreo 2 Siraz-uri facute de acest adevarat guru australian, vinuri bune, tipice pentru zona din care provin, nu din cale afara de bombastice, ceea ce a fost bine pentru mine. Sa nu uit si un Cab Sonoma County de la Gallo, inscris cam pe aceleasi coordonate ca si cele 2 australiene.

Corcova Roy & Damboviceanu - un Syrah foarte promitator si pe placul meu, in stilul celor din Valea Rhone-ului; incercat si un mic experiment, un Chardonnay dulce, interesant dar cu ceva lipsuri la capitolul aciditate.

Domeniul Coroanei Segarcea - cu un Pinot Noir bun, tipic si corect.

Vinarte - cu o Feteasca Neagra Swallowtail bine structurata; Un Soare 2005 matur si bine inchegat; si, bineinteles, un Prince Matei 2007 care promite multe, daca veti avea rabdare cu el.

Vinchile - aici am degustat destul de multe dar, pentru mine, vedeta a fost un cupaj de la Aromo, compus din Cab. Sauv, Carmenere si Petit Verdot; un vin destul de retinut pentru un chilian, elegant, matasos dar si foarte barbatesc in acelasi timp.

Halewood - si aici sunt destul de familiarizat cu gamele lor; a aparut deja Feteasca Neagra Hyperion 2009, un vin care mai are nevoie de timp. Eu inca astept Cabernet-ul Hyperion 2009, despre care am inteles ca e gata, dar va mai fi prizonier la sticla pentru ceva vreme.

In mare, cam acestia au fost remarcatii. Daca am uitat pe cineva, imi cer scuze, dar e cam greu cu memoria dupa un asemenea mini-maraton. Printre sticlele cu licori de tot felul, am apucat sa mai stam la cateva pahare de vorba cu George Moisescu, Vali Ceafalau, Radu Rizea, Cezar Ioan, Horia Hasnas, Cosmin Grozea sau Alin Ionita.

In concluzie, un eveniment mai mult decat reusit si la multe altele de acest gen!





2 comentarii:

Anonim spunea...

Multzumiri pt TR SB 2010
S.E.R.V.E.
Cu stima,
Dan Savulescu

Ciprian spunea...

Npc, D-le Savulescu. Intotdeauna, o placere :)

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp