Despre cum functioneaza ruleta comentariilor pe site-ul Decanter

vineri, 28 ianuarie 2011

Cred ca sunt putini dintre cei interesati de vinuri si care nu au auzit, macar in treacat, de revista Decanter. Probabil cea mai importanta publicatie de profil din Europa. Dar sa va povestesc, pe scurt, despre ceva care mi-a lasat un gust oarecum amar. Este o intamplare legata de felul in care inteleg cei de la Decanter sa gestioneze unele comentarii la diverse articole publicate pe site.

Zilele trecute, traversat fiind de un crunt plictis existential, am decis sa comentez pe seama unui articol referitor la o degustare de Chardonnay-uri australiene. Din start, titlul acestui articol mi-a sunat cam "fishy", asa ca am purces la o lectura atenta. Dupa ce am terminat lectura, cu un mic zambet ironic in coltul gurii, mi-am zis ca n-ar strica sa arunc si eu un comentariu. Nu am folosit cuvinte "grele", am vrut doar sa scot in evidenta anumite chestii care mi s-au parut ciudate si care se cam bateau cap in cap. In concluzie, am fost putin critic, mai ales pe seama stilului adoptat in articol. Deznodamantul? Nici pana in ziua de astazi, acest comentariu nu a fost publicat. Am inteles mesajul. Daca indrazniti sa criticati "partidul", avem noi grija sa nu transpire vreun comentariu "rau intentionat". Pacat de o asemenea atitudine, mai ales venita din partea unor oameni pentru care port un deosebit respect.

Daca va plictisiti, va invit sa cititi si voi acest articol. Mie mi-a sunat mai mult a slogan publicitar, decat o simpla relatare a unei degustari. Dar, ma rog, maybe it's just me, who knows?

10 comentarii:

Florin spunea...

O fi ajuns la spam ?! mai ales daca e critic si provine din "estul salbatic". :)

Florin spunea...

"spam" pam. :)

Ciprian spunea...

M-am gandit si eu la faza cu "estul salbatic" :))

nu cred ca e vb de spam, cred ca asta-i politica site-ului; ce suna prea critic, e dat pe ignore...

Anonim spunea...

exact.pentru ca e un reportaj publicitar nu sunt admise comentarii critice. ar strica mesajul. pot intelege logica. dar in decanter?

Ciprian spunea...

Stii ce cred, Ionut? In primul rand, da, se pare ca pana si in Decanter se aplica tactici dintre acestea cu iz "dictatorial".

In al doilea rand, articolul respectiv vrea clar a crea impresia doar a unui reportaj privitor la o degustare masiva de Chardonnay australian (ca multe altele organizate de Decanter). Doar ca, spre deosebire de alte astfel de articole, asta mi-a atras atentia inca din titlu. Dupa ce l-am si citit, mi-a parut mai mult decat o relatare; e ca un soi de promovare mascata a vinurilor australiene - treceti pe Chardonnay din Australia, imaginea lor de pana acum e falsa, nu-s bombe over the top, puternic alcoolizate, laude in stanga si in dreapta...

Dar daca citesti notele de degustare pt vinurile premiate cu 5 stele, ce vezi? Fix aceeasi termeni cu care ne-am obisnuit in cazul unui Chardonnay australian sau californian: honey, butter scotch, smokey oak, etc. Comparand cu ce sustin aia in articol, ce sa cred? Ca-i de fapt un mare bullshit :))

Ca fapt divers, in ultimii ani, Australia se confrunta cu valuri de supra-productie; trebuie vandute cumva licorile astea nu?

Florin spunea...

eu am patit acum 2 ani cu "maestrul" (de ceremonii poate) Vali, intr-un articol publicitar pt cei de la oprisor, pe blogul lui din vinul.ro.
dupa despicarea articolului in sapte, in propriu-mi b(ar)log, s-a sesizat si autorul sa scoata de la "spam" un al doilea comentariu, si in plus sa indruge cateva vorbe virtuale.
bine, trebuie sa admitem ca vinisorul.ro nu e decanter, deci astfel de lucruri sunt "normale" si posibile in est. :)

Ciprian spunea...

:)) Mda, nici nu ma mira pe la noi; dar Decanter ar trebui sa fie altceva...

De fapt, cred ca aceasta lumea a criticilor de vin a inceput sa devina la fel de inchisa ca cea a multor alte bresle :) Se vad undeva intr-un turn de fildes, unde ei degusta sute, mii de vinuri pe banda rulanta; ar dori ca opiniile lor sa devina litera de lege, sa ajunga toti ca Parker. Incep sa cred din ce in ce mai mult ca de aici e si invidia asta pe Parker - ala are mai multi adepti decat toti :))

Anonim spunea...

buna faza cu turnul de fildes.

Florin spunea...

:)) Parker asta o sa genereze o epidemie de parkinson (sau parkerson) in lumea vinurilor, care va afecta capacitatea multora de a-si controla miscarile neuronilor dupa vreo degustare.

Ciprian spunea...

Stai linistit, a si generat-o deja :))

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp