Notorius 2009 - Rotenberg (Romania)

luni, 14 aprilie 2014

Intotdeauna mi-au placut vinurile de la Rotenberg. Au acea atingere usor "salbatica" si autentica, chiar daca drojdiile selectionate folosite le cam uniformizeaza, mai ales olfactiv. Imi pare rau, dar aici nu prea cred in terroir si alte povesti de genul acesta. Dar, revenind, mereu am apreciat filozofia vinificarii unui singur soi, in acest caz Merlot. Daca ai ceva bun in curte, este de preferat sa insisti pe el si sa-i valorifici potentialul la maxim.

Notorius este o gama plasata undeva intre Menestrel si Emeritus. Varianta 2007, incercata acum cativa ani, era inca un monstru taninos, inca neimblanzit. Asa ca eram curios cum se prezinta si 2009. Multumita lui George, am aflat.

Olfactiv, am fost intampinat de notele obisnuite de visina, in toate acceptiunile posibile. Pana la urma, cam acesta este trademark-ul casei. Proaspata, putreda, din visinata, trasa in ciocolata, etc. Mai exista si ceva cafea, precum si usoare aluzii condimentate. Dar visina este dirijorul si cam domina peisajul. Am sa fiu cat se poate de sincer. Nu sunt un mare fan al acestui tip de nas; pentru mine, cel putin, tinde sa devina usor obositor si repetitiv. In plus, apar si unii volatili care nu ma incanta din cale afara. In schimb, gustativ am gasit mai multa placere. Fructul este proaspat si suculent, nu avem o extractivitate exagerata si asta este de bine. Mijlocul este consistent, aciditatea este buna, iar finalul taninos vine sa completeze un tablou fericit, in care structura pare foarte sanatoasa. Destul de persistent in post gust, cu fruct suculent si pudra de cacao in prim plan.

In concluzie, un vin bun si reusit per total. Dar mai degraba as fi inclinat sa va indemn spre rabdare, mai trebuie lasat sa se obisnuiasca in carapacea de sticla. Structura domina acum, iar fructul va trebui sa demonstreze ca poate tine piept acesteia, in anii care urmeaza.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp