Incantatia Pagana a celor Trei Pesti

joi, 17 ianuarie 2013

Aseara a fost mare prilej de degustare a unor vinuri de la Domeniile Urlati, in speta cam cele mai importante borne ale acestui producator: Trei Pesti, Paganus Feteasca Neagra si Incantation.

Locatia: magazinul local de vinuri si delicatesuri, Le Marche.

Participanti: Ionut "Vinescu", George "Lucruri Bune" si Alina "Jumatatea mea mai buna" :)

Suspectii: Trei Pesti 2012, Paganus Feteasca Neagra 2007 si Incantation 2009.

Trec rapid peste discutiile savuroase privind sommeleria autohtona si purced la descrierea, pe scurt, a celor 3 vinuri care ne-au tinut de urat toata seara.


Trei Pesti 2012
-  un cupaj de SB, Riesling Italian si Feteasca Alba. Nas de intensitate medie, dar plin de fructe albe bine coapte, note florale, putina vanilie, grapefruit, piersica suculenta. Are chiar si acea nota de boaba coapta de strugure, atat de specifica unui Muscat. Gustativ, am fost intampinat de un atac sustinut, vinul este rotund, corpolent, invaluie gingiile din toate partile. Fructul copt se da putin la o parte catre final, aciditatea este la un nivel destul de ridicat, iar finalul este persistent, fiind dominat de note citrice si foarte usor migdalate. La putin peste 30 de lei in magazine (sper), acest vin este un  "screaming value", cum ar spune un american. Este modern dar are si un strop de eleganta, plus o structura rar intalnita la nivelul asta de pret.

Paganus Feteasca Neagra 2007 
- aici sunt inca in dubii. Cand am aruncat o privire pe contra-eticheta, am observat o chestie oarecum ciudata: lot imbuteliat in ianuarie 2013. Acum, nu stiu sigur pe unde a zacut aceasta "rezerva" din 2007, clar este ca in pahar am avut parte de un vin usor diferit de cum il stiam in trecut. Mult mai fructat, atat in nas cat si in gust, mai moale si mai rotunjit, cu taninuri extrem de coapte si aciditate medie. Pruna este acolo, dar apar si niste aluzii dulci de prajitura, cafea si chestii de genul asta. Ba chiar initial mi-au sarit in nas si vagi urme de cascaval afumat. Nu ma intelegeti gresit, vinul e foarte ok, dar nu e acea FN "salbatica" pe care o stiam. Chiar si la Ethic Wine, atunci cand am incercat-o ultima oara, s-a simtit ca e vorba de primele loturi: nu mustea de fruct, iar structura era o idee mai old school, cu o prezenta mai bine definita pe palatin. Poate ne va lamuri producatorul care este treaba cu acest nou lot imbuteliat...

Incantation 2009
- varful de gama al celor de la Urlati. Un nas destul de intens, inca dominat de note lemnoase, cu destula vanilie si condimente uscate cat cuprinde. Apar si fructele rosii bine coapte, spre final visina tinzand sa preia controlul. Sincer, nu am fost incantat de nas, care la temperaturi ceva mai mari incepe sa arunce sageti volatile putin deranjante pentru mine. In acest stadiu, mi-a amintit de Emeritus de la Rotenberg, cu acea visina obsesiva din visinata. Gustativ insa, lucrurile stau ceva mai bine: vinul este bine echilibrat, suculent, cu o aciditate excelenta, taninuri fine si un final intens condimentat. Sunt curios cum va evolua in cativa ani, dar am ceva dubii in aceasta privinta. Un vin foarte bun oricum, nimic de zis.

Am incheiat seara in compania unui Moscatel Fusta Nova de la Vicente Gandia, o dulcegarie interesanta, excelent echilibrata si surprinzator de expresiva pentru ce 27-28 lei ceruti pe ea.

Multumiri lui Ionut pentru punerea la bataie a vinurilor.

P.S. Scuze pentru calitatea pozelor, dar va recomand sa-i injurati pe cei de la HTC, care nu sunt in stare sa puna o camera decenta pe un smart phone.


8 comentarii:

BogdanC spunea...

Rosiile la ce pret?

Ciprian spunea...

pai FN in jur de 35 probabil, Incantation peste 80 din cate stiam

Anonim spunea...

Pare ca ti-a placut cupajul de pesti. Pe mine nu m-a impresionat deloc. Am sa-l reiau.
RaSto

Ciprian spunea...

Razvan, atentie, asta e deja 2012 :) De gustibus, ce sa zic? La banii ceruti, eu spun ca se poate incadra in game mult mai scumpe. Intr-adevar, nu e genul de vin fresh si crocant cu care suntem obisnuiti la albe, poate de aici si diferenta de opinii

BogdanC spunea...

Ciudat ca Vinescu nu le comercializeaza. Era prin Galati? Eu am luat Incantation cu 62 de la Goodwine si am luat apoi cu 50 de la o oferta Boutique de Vin. Iar FN cu 29 de la Ethic Wine.Aceeasi ani. Albul nu il stiu.

Ciprian spunea...

Ionut a trecut pe acolo si le-a adus incoace, probabil le va comercializa. Una e sa il iei direct de la Goodwine, in magazine e mai scump Incantation, cel putin asa stiam. In Ethic am baut si eu Paganus dar, dupa cum am zis, asta de ieri seara era alt lot proaspat imbuteliat. Cam ciudat pt mine, dar vinul e ok

BogdanC spunea...

Incantation e 80 la boutique. Daca nu aveam stocul imens de sticle luam mai multe sticle la 50 lei, ca mi-a placut si il urmaream de mult (dar abia la Goodwine l-am gustat). Dar 80 este enorm. Si Paganus Cabernet e bun (sau ma rog mi-a placut, mai ales ca am prins cu 19 lei).

Ciprian spunea...

La 19 lei Cab-ul, suna bine...

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp