Funny: Solo Quinta georgiana

miercuri, 10 august 2011

Tot sapand dupa diverse magazine de vinuri din strainatate, ochii mi-au picat pe o chestie haioasa, prezenta pe un site belgian de specialitate.

La categoria proaspat sositi in magazin, am dat si peste Solo Quinta 2009 dar, surpriza, se pare ca Recas s-a mutat in...Georgia :)) Dovada aici. Trecand peste aceasta mica scapare a belgienilor, va rog sa remarcati pretul. La cati leuti puteti gasi la noi sticla in cauza?

31 comentarii:

Cazan cu Vin spunea...

Super pret. Cred ca merita sa luam direct de acolo :) E totusi 2009. Dar parca si 2009 e facut din 5 soiuri...

Ciprian spunea...

Nicusor, tot 5 soiuri are, dar pretul e aproape la jumatate fata de cum il poti gasi la noi :)

Dan spunea...

Poate se pregateste vreo surpriza si o sa apara 2009 si la noi la jumatate de pret..:))
Acum pe bune: ne mai miram de politica de preturi a producatorilor romani vis-a-vis de exporturi? E doar inca un exemplu alaturi de "n" altele...
Si in pretul ala intra si transportul pana in Belgia plus alte taxe,comisionae distribuitori, etc. ce se mai plateste pe acolo
La noi piata interna deja subventioneaza pretul de export...ca deh noi suntem un fel de Elvetia, avem putere mare de cumparare deci ne permitem sa dam dublu pe sticla de vin ca sa poata si begianul de rand sa isi permita un vin romanesc. Aferim!

alibus spunea...

@Cazan cu Vin

Pai de asta se cheama Quinta :D

@Ciprian

Zilele trecute am gasit Cuvee Amaury Segarcea pe un site german :))

alibus spunea...

mai multe detalii aici

Mircea Niculescu spunea...

Ciprian eu imi aduc aminte ca erai mai dur in exprimare, cum explici linistea

Mircea Niculescu spunea...

Sunt curios si de pozitia lui George, mai ales ca 50 lei pentru un vin pe care l-a catalogat la 86 puncte i s-a parut mare, pe cind unul de 87 de puncte la peste 100 lei nu a mai fost superevaluat (e drept producatorul este diferit)

Ciprian spunea...

@Mircea, mai dur in exprimare vis-a-vis de ce anume? Despre ce liniste vorbesti? Cand am observat chestii de genul asta, le-am tot semnalat. Acum am inceput sa gasesc haioase astfel de situatii - ma refer la diferentele de pret cunoscute deja. Am latrat pe aici ori de cate ori am avut ocazia, liniste a fost de cealalta parte a baricadei.

Ciprian spunea...

@Alin, mda, misto aia cu Amaury :))

@Dan, stiu ca deja situatia a arhicunoscuta, chestia care m-a amuzat a fost faza cu Georgia; pretul a venit ca un bonus :)

Dan spunea...

Un posibil raspuns din partea producatorului il putem gasi intr-un replay la un post de aici:
http://www.cazancuvin.ro/2011/08/cuvee-uberland-2009-este-pe-piata.html
Partial are dreptate, parerea mea..:) O sa ajungem sa cumparam vin de la poarta combinatului ca pe vremuri..
P.S. Ce imi plac micile suspiciuni tipice poporului roman...:))

Ciprian spunea...

Dan, acesta este raspunsul tuturor :) Philip Cox probabil are dreptate, sincer nu ma pricep la aspecte de vanzare, distributie, etc. Iar aici nu prea are cum sa fie vina producatorului, ci e o problema a revanzatorilor, iar stim prea bine cum e cu adaosurile pe la noi. Dar pe mine, ca si consumator final, ma intereseaza pretul final si normal ca mi se par aiurea si oarecum paradoxale diferentele astea...

Dan spunea...

Daca gandesti normal si nu stii cat de anacronica e economia romaneasca, ai zice ca e logic ca vinul sa fie mai ieftin la 100 de km decat la 1000km de producator. Dar daca compari sistemul logistic, distributia si mai ales mentalitatea intermediarului de la noi obisnuit cu tunuri si fentari de taxe atunci s-ar putea sa gasesti cateva raspunsuri.
Pana la urma nu putem cere producatorilor sa finanteze si distributia vinului atata vreme cat pentru produsul lor exista cerere in exterior si pot sa il vanda acolo. Teoretic daca produsul a iesit din fabrica nu mai poti contrala, ca producator ce se intampla cu pretul acestuia..
Rationamentul de mai sus sta in picioare atata timp cat premisa de la care plecam este corecta, adica afiramtiile producatorului sunt adevarate si el da cu acelasi pret si la noi si spre afara...Personal am tendinta sa cred mai mult un afacerist strain decat un roman. Probabilitatea ca cel din urma sa minta tinde, statistic, spre 90%. Acum depinde, pentru ca din propria experienta, in aceeasi proportie de 90%, strainii ajunsi la noi se adapteaza la practicile si metehnele locale, aproape niciodata invers. Nu stiu de ce, dar mediul de afaceri din Romania are o capacitate extraordinara de a asimila, adapta si perverti orice model de business adus de afara...
In fine, divaghez deja...

Ciprian spunea...

Am rezervele mele ca vinul pleaca spre toate pietele la acelasi pret; piata din afara si pozitionarea in cadrul ei sunt alta mancare de peste fata de ce este la noi

Dan spunea...

E..cam rezervele astea le avem toti..:)

Marcel spunea...

Cei mai multi producatori de vin din Romania vand mai ieftin in afara. Ca sunt preturile mari din cauza revanzatorilor este adesea o poveste.

Ciprian spunea...

Si eu cred ca sunt alte preturi pentru piata de afara. In ceea ce priveste revanzatorii, depinde de fiecare in parte: unii au adaosuri mai mici, altii mai mari...

Mircea Niculescu spunea...

Ciprian, intr-un post asemanator nu erai asa de intelegator cu pozitia producatorilor / importatorului, imi amintesc ca nu prea te convingeau explicatiile despre costurile vanzarii in Romania. Te rog sa revezi tu toate comentariile legate de pretul Easy in Metro Bulgaria, si cu toate ca situatia era complet alta comentariile tale au avut alt ton, acum dintr-o data esti intelegator. Daca vei verifica pe acel site pretul Enira este cam acelasi ca in Romania, deci de ce acum te multumeste discutia despre costuri si acum 2 luni nu ?

Ciprian spunea...

Mircea, s-o luam sistematic:

1. Din cate imi amintesc, discutia respectiva a luat nastere pe facebook si nu pe vreun post de pe blog-ul meu.

2. Asa cum ai spus si tu, situatiile sunt diferite, cu toate ca explicatiile sunt aceleasi :)

3. Nu m-au convins explicatiile atunci, tot asa cum nu m-au convins nici cele ale lui Philip Cox; am zis ca probabil are dreptate, nu ma pricep la asemenea aspecte si, in plus, discutiile de genul asta au inceput sa ma oboseasca cumplit pt ca nu duc la nici o concluzie clara. Nu inteleg de ce ar trebui sa am un ton razboinic de fiecare data cand observ astfel de situatii. Nu mai are rost sa ma agit, asa ca le iau drept niste faze haioase si nimic mai mult. Am inteles ca asa inteleg multi revanzatori de la noi sa faca afaceri, dar ceea ce nu voi crede vreodata e ca vinul pleaca de la crama la acelasi pret pt toate pietele...

4. Daca iti inchipui ca am ceva de impartit cu Enira sau WineRo, te inseli. Tot asa cum nu ma trag de maneci cu cei de la Recas. Noi doi suntem in baricade diferite. Iti inteleg si iti respect pozitia pe care o detii, dar eu privesc lucrurile din perspectiva consumatorului final. Tu aperi interesele cuiva, pe cand eu nu fac decat sa consum. Nu ti se pare normal sa avem pozitii diferite in astfel de probleme?

5. De acum incolo, toate posturile de genul asta vor intra la categoria "funny", asta ca sa evit sa mi se reproseze ca nu mai am un ton agresiv.

6. Sunt convins ca o asemenea discutie nu va duce nicaieri, din nou :)Pariu ca o putem tine asa pana maine dimineata :))

Dan spunea...

Pana la urma discutia e una simpla: fiecare producator isi face strategia de preturi cum doreste. Daca exista cerere pentru un produs si oferta este limitata, normal ca producatorul va creste pretul, ca doar nu este Crucea Rosie.
Si cum la noi sunt destul de putine vinuri laudate atata de mult ca cele de la Recas (Uberland, Solo Quinta) automat ca preturile vor creste.
Probabil ca pe masura ce mai multi producatori vor ridica standardele de calitate, concurenta pe segmentul "premium", al vinurilor de calitate va creste si asta se va vedea si in preturi. Pana atunci piata este cum este, oferta pe masura...cum spunea maestrul Dinica: O tara mica, mese putine..:)
Nu stiu de ce unii ii vad pe cei cu blog-uri de vin ca pe niste vectori de piata care ar [utea corectarea preturilor producatorilor cadn de fapt, in marea lor majoritate sunt mai degraba niste consumatori avizati inzestrati cu abilitati editoriale. La noi nici piata de vin nu este matura; sa ai pretentii ca ai blogging de vin ca afara, care poate influenta consumatorii si producatorii este deja un vis frumos...de vara, daca vreti!

Ciprian spunea...

Dan, exact la asta ma gandeam si eu: mi se reproseaza niste chestii, de parca as fi un soi de Parker, cu o influenta majora asupra deciziilor consumatorilor :)) Sa fim seriosi :)

Mircea Niculescu spunea...

1 au fost mai multe discutii despre acelasi subiect la care pozitiile tale au fost diferite de cel de acum
2 intr)adevar situatiile sunt diferite, in cazul Easy era in plus cel putin transportul si diferenta nu era asa mare, in cazul de acum numai daca nu vrei nu sesizezi diferente.
3 daca ai tonuri diferite dai nastere la intrebari ca cea pe care ti-am pus-o eu. Nu te-au convins explicatiile domnului Cox poare pentru ca nu asta vrei o explicatie, poate esti interesat doar de subiect. Eu am incercat sa explic de ce pretul in Romania este in general mai mare. Daca esti sau sunteti interesati putem incerca sa tragem un semnal de alarma.
4 eu reprezint un producator care are ca obiectiv oferirea unui vin cu raport calitate pret foarte bun, care isi doreste sa ofere consumatorului o experienta corecta pentru pretul platit si daca in acest moment conditiile de piata obliga la pierderi pentru a face acest lucru angajatorul meu si le asuma . Asta este baricada pe care sunt eu si intr-adevar nu sunt foarte multi in aceasta baricada si imi pare rau insa eu te invit si promit sa sprijin orice actiune din aceasta baricada.
5, 6 eu imi doresc sa duca undeva pentru ca eforturile noastre sa fie eficiente trebuie sa gasim calea catre consumator, si un mrsaj coerent si corect

Anonim spunea...

As adauga si eu ca totusi s-a plecat de la o premiza falsa. Ia sa ne uitam putin peste cateva garduri mai la vest: incepand cu Ralph Lauren, Adidas, Sony, Apple, .... toate sunt mai ieftine pe-acolo. Stiu ca la noi chiriile sunt exorbitante (mai ales in Bucuresti), insa fraierul e ala care da, nu ala care cere. Mi se pare ca intrece orice masura costul unui magazin simplu deschis de Recas - 100.000E. Si revenind la tzoale, sa nu uitam ce a spus Roubini cand a venit in Romania: monstrii astia luxosi (Mall-urile) va garantez ca vor avea alta destinatie in max. 10-15 ani. Cat despre costurile de transport, sa-mi fie cu iertare, car si eu in Romania cateva zeci de mii (nu e nici o greseala) de TIR-uri cu marfa pe an - pretul e sub cel de afara.
Tot speram sa apara acest schimb de generatii, cei care acum 15 ani aduceau guma si blugi din Turcia, apoi pana mai ieri vindeau ciment si var, sa fie inlocuiti de unii care stiu carte, insa se pare ca intarzie.
Refuz sa platesc o sticla de vin care are inclusa o chirie imensa (cateodata si un adaos nesimtit al retailerului) dar si transportul ei singure cu curieratul rapid. Ce sa fac?

Cazan cu Vin spunea...

Anonim, sunt solutii de a cumpara vin bun si la un pret decent ;)

Ciprian spunea...

Anonim, pai e simplu: te inhami cu mai multi doritori, faceti o comanda mai mare din afara si tot iesiti mai ieftin decat aici :)) Dupa cum am zis, deja incep sa mi se para haioase situatiile astea, mai ales ca sunt un consumator.

Acelasi lucru se vede si mai bine cu multe vinuri din import, care se gasesc la preturi aproape duble fata de unele magazine din afara...

Mihnea Mironescu spunea...

Oh, ce furtună s-a iscat aici :-)

Dacă ne uităm mai atent la prețuri, Recaș are prețul de listă pentru Solo Quinta 63 de lei, iar cel de pe website-ul în cauză era de 56 de lei. Nu-i chiar așa o mare diferență, nu? Dacă ne amintim și că acela este un magazin online, deci cu adaosuri teoretic minime, ar trebui să nu mai existe atâtea semne de exclamare în comentariile noastre, nu?

Parcă citisem în ultimul număr din vinul.ro că nu știu ce proprietari de magazine de vin erau supărați pe producători că vând vinurile sub prețul de listă, concurându-și neloial rețeaua de distribuție. Deci până la urmă toate au o explicație, și părerea mea este că ține de politica lor comercială: dacă arunci pe o piață nouă un vin medaliat la un preț la care acel consumator și-ar călca pe inimă șă-l încerce, ai mari șanse să poți vinde volume mai mari și din alte vinuri, iar în timp, când îți faci un nume, vei putea încet-încet crește prețurile.

Ciprian spunea...

Mihnea, la mine nu cred ca sunt prea multe semne de exclamare :) Or avea toate o explicatie, nu zic nu, dar o spun din nou: mie, ca si consumator final, chestiile astea mi se par deja amuzante :)

George Mitea spunea...

Scuzati-ma pentru offtopic, dar as dori sa-i satisfac curiozitatea lui Mircea Niculescu. Punctajul se gaseste intr-o relatie greu de trasat cu pretul. Ca tot ma compara lumea (prieteneste si la misto) cu Parker, da-mi voie sa raspund cu armele lui: 84 pct pentru un vin de 20 de lei nu sunt aceleasi 84 de puncte pentru un vin de 100 de lei. De unde aceasta anomalie? Pentru ca un vin de 100 de lei se gaseste in alta clasa decat unul de 20. Este produs cu alta grija si in alta categorie de vinuri decat cel de 20. Daca primeste 84 de pct, ceea ce pare cam putin pentru 100 de lei ar fi deoarece desi de o anume calitate (superioara) are unele deficiente care-l trag in jos. Recunosc ca acest gen de retorica este comod celui care puncteaza, si marturisesc sunt cazuri in care as gasi mult mai comod si mai politic corect sa nu le punctez. Apoi...problema raportului pret-calitate este ciudata. Mie, desi nu punctez in acest sens, imi este greu sa nu-mi las influentate experientele in functie de pret, mai ales ca in peste 95% din cazuri platesc pretul. Si in ultimul rand, referitor la vinurile tale, adica Enira si Alira, ma simt nitel ciudat deoarece impresia mea sincera este ca am vorbit fara patima despre ele, le-am receptat bine, asa cum au fost la momentul si la pretul respectiv. Recunosc, retrospectiv, ca 50 de lei pentru Enira 2006 nu imi mai pare atat de mult, dar recitindu-mi postarea initiala remarc ca am facut mentiunea referitoare la pret influentat de corespondenta pretului acelui vin in Bulgaria, asa cum a fost transmisa pe blogul lui wineandknives. Totusi, daca as incepe sa-mi editez intrarile intr-un sens sau altul nu as mai fi fidel propriilor impresii. Totusi, oricum as lua-o, te-as intreba: daca observi un anumit sortiment de pantofi intr-un magazin din Germania(sa zicem) la 20 de euro si vezi apoi la Mall in Bucuresti sau aiurea in Romania, acelasi model la 50 de euro, l-ai mai cumpara? Le-ai vorbi prietenilor tai la o bere despre aceasta ciudata diferenta de pret? In final, iti atrag atentia prieteneste, inca o data, ca acest gen de interactiune, in care producatorul(adica tu) cere socoteala consumatorului(adica eu) nu produce nimic bun si imi pune la incercare obiectivitatea.

Mircea Niculescu spunea...

Geoege eu am pus o intrebare unui evaluator care-si publica impresiile si lasa loc de interpretari. In momentul in care faci niste aprecieri publice trebuie sa fi pregatit sa le sustii, asa cum eu ca reprezentant al unui producator trebuie sa dau explicatii cand produsele mele au deficiente. Eu m-am referit la evaluarea Enira ( al carui pret nu a fost niciodata comentat - in acel caz a fost Easy ) evaluare urmata de un comentariu asupra pretului de 50 RON si am revazut vinuri cu punctaje asemanatoare, mai scumpe care nu ti-au trezit sentimentul ca nu ar merita banii. Deci in cel mai fericit caz vorbim de inconsecventa, si cand se intimpla foarte multe lucruri intr-un singur sens apar intrebari ca cea pe care ti-am adresat-o. Cred ca nu ar trebui sa te deranjeze asta pentru ca ti-ai asumat in momentul in care ai decis sa-ti faci publice impresiile faptul ca nu toata lumea va fi deacord cu tine. Sper ca aceasta postare sa fie aprobata cea anterioara nu a fost

Ciprian spunea...

Mircea, te rog sa ma ierti cu privire la mesajul tau anterior dar eu nu aveam active filtre prin care sa aprob comentariile in prealabil. Acum am rezolvat problema, se pare ca blogspot-ul isi activase singurel un filtru de spam si comentariul tau fusese considerat ca atare. Scuze inca o data :)

George Mitea spunea...

Mircea, te rog intra pe blogul meu. Sub header, pe coloana din stanga e o casuta de cautare. Tasteaza "enira" in ea. O sa-ti apara niste rezultate. Citeste.
Nu stiu de ce dar am impresia ca esti nemultumit ca nu laud destul vinurile tale, altfel nu-mi explic. Si cu asta am incheiat dialogul. Sper sa dau dovada de consecventa macar acum.

Mircea Niculescu spunea...

George am copiat comentariul tau, la un moment dat spui ca 50 RON ti se pare mult. Acum te rog sa revezi tu preturile celorlalte vinuri pe care le-ai cotat la 86 de puncte si cauta preturile lor. Tu ai laudat vinurile, este destul de greu sa zici totusi de vinurile astea ca nu sunt bune, insa doar de asta ai spus ca ti se pare scump cu toate ca majoritatea celorlalte punctate de tine in aceeasi zona au preturi mai mari.
"Enira 2006- un cupaj de merlot, CS, syrah si petit verdot. Nas condimentat, fructe rosii. Tanini fini, vin elegant, curat, cu alcool bine integrat(14,5%). Cacao, mure, ceva vegetal, putin iod de la o dulceata de nuci. Final frumos, cacao si ceva dulce- o iluzie de fructe confiate. Deloc rau, dar parca 50 de lei e cam mult. Am auzit ca "la altii era mai ieftin", vorba reclamei. 86 pct. Si un mare plus pentru ca sunt singurii oameni care se lauda cu 84 pct de la Robert Parker. Daca erau australieni, mureau de rusine:)"

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp