Livia Sarba 2012 - Crama Girboiu (Romania)

luni, 16 iunie 2014

Stiu ca toata lumea este nerabdatoare sa incerce toate variantele albe din 2013, aruncate acum pe piata. Dar, cum eu sunt ceva mai ciudat de felul meu, prefer sa vanez vinuri din recolte anterioare. Daca tot au mai ramas ratacite cateva sticle pe rafturi, cineva trebuie sa le incerce. De exemplu, aceasta Sarba din 2012 mi-a facut cu ochiul pe un raft din Metro, iar pretul foarte bun (doar 16 lei) m-a facut sa nu stau foarte mult pe ganduri. Pe langa pret, Livia este si una dintre gamele mele preferate din segmentul low cost, acolo unde, cel putin la capitolul Sauvignon Blanc, nu cred ca are vreun adversar de temut.

Culoare galben-auriu deschis, cu irizatii verzui (inca). Initial, nasul aduce in prim plan multe aluzii "verzi", de zarzara, caisa usor necoapta, mar verde. Nivelul de integrare este optim, nici o aroma nu acopera pe alta. Aceste note domina peisajul destul de multa vreme. Dupa cateva ore insa, notele de muscat preiau controlul: boaba bine coapta de strugure, flori de trandafir, putina miere si o adiere de flori de tei. Dupa cum ar spune englezu': "lovely nose". Gustativ, se continua linia olfactiva, fiind intampinat de un mix de fructe coapte si impresii verzi, aciditatea este perfect integrata la acest moment; final mediu, curat, sec, destul de expresiv.

In concluzie, un vin foarte reusit si echilibrat, aflat intr-un stadiu optim de consum. Daca am avea mai multe vinuri low cost de acest nivel, am duce-o mult mai bine.


1 comentarii:

Anonim spunea...

nici cel de 2013 nu e departe. mie mi-a placut.
RaSto

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp