Daca n-ati auzit pana acum de Screaming Eagle, inseamna ca ati trait degeaba in lumea vinurilor fine. Sau nu. Producatorul "cult" al Californiei, pentru ale carui vinuri poti sta ani intregi pe lista de asteptare in speranta ca poate ateriza intr-o zi in umilele tale maini, a lansat de curand o serie ultra-limitata (600 de sticle) din al lor mirobolant Sauvignon Blanc. Vinul a fost oferit doar membrilor activi inscrisi pe site-ul producatorului, la banalul pret de 250 dolari/sticla. Atentie insa, cu o conditie: cumparatorii sa nu vanda sticlele mai departe.
N-am idee ce-o fi fost in capul celor de la Screaming Eagle pentru ca, evident, smecheria n-a functionat. Astfel ca, pe site-ul comerciantului Cult Wines, o sticla din acest lichid se vinde deja la, tineti-va bine, 2.150 dolari/sticla! Si ca intreaga poveste sa intre definitiv in cartea de istorie a idioteniei umane, un alt lot de 6 sticle a fost adjudecat in urma unei licitatii, pentru ireala suma de 13.000 dolari.
Ce invataminte putem trage de aici? Ei bine, sa vedem:
1. Ceea ce pare o naivitate din partea porducatorului (vezi conditia pusa la vanzarea vinului), mie imi miroase de fapt a o mare vrajeala. Stiind ca esti mai exclusivist ca Petrus sau Romanee-Conti, cum poti crede macar o clipa ca vinurile tale nu vor fi folosite pentru a scoate un profit gras de pe urma lor? Vulturul tipa, stolul de vrabiute trece...
2. Baietii de la Screaming Eagle sunt de fapt niste genii ale marketing-ului si au intuit perfect ce se va intampla. Asta le va permite sa-si perpetueze mitul, la preturi si mai mari, ideea de trofeu avand un impact si mai puternic asupra mintilor cu materie cenusie cat bobul de mazare, dar cu buzunarele doldora de verzisori.
3. Degeaba ai bani, daca esti un idiot cu acte in regula. Cum naiba poti da fluierand atata banet pe o sticla de Sauvignon Blanc?! Chiar daca speri sa faci profit in continuare, cat naiba crezi ca mai poti impinge limita superioara a pretului? Dar, cum intotdeauna se gasesc idioti si mai mari decat tine, totul e posibil.
Va recomand sa va limitati la SB-urile lui Didier Dagueneau sau la un Haut-Brion Blanc. Macar astea se dau la doar cateva sute de euro/sticla :))
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
5 comentarii:
Tinand cont ca este vorba de americani eu merg pe varianta 2...
Si imi mai aduc aminte de o regula de aur a marketing-ului: "never underestimate human stupidity"..:)
Chestii de genul asta se intampla si la unii producatori de la noi la o scara mult mai reduse. Acum cred ca le-ai dat idei..:)
sigur e varianta 2, si trebuie apreciati pt idee. Ca sunt multi care pica, asta-i alta poveste :)
daca americanii is buni la ceva atunci acel ceva sunt "vanzarile" de oricare natura ar fi....mai mult ca sigur in spatele acestei initiative e o armata de oameni care au facut niste studii ale pietei....te intrebi cum poti sa dai atati bani pe o sticla de SB, pai uitate cati milionari/miliardari sunt in State, ca sa nu mai vb de cei care au de genul sutelor de mii....sunt o caruta de oameni care fac banii aia intr-o zi, crezi ca mai conteaza ....exista bineinteles si reversul medaliei, unde vinuri de calitate dubioasa, cel putin dubioasa se vand foarte bine, dar foarte bine:
http://www.fatbastard.com/
http://www.sassybitchwine.com/
...si exemplele pot continua....acusi se fac studii intense pentru ca au lasat la o parte jumatate sin populatie, si anume femeile, pana acum si incearca sa-si crasca vanzarile printr-o marketing customizat (ca tot se foloseste cuvantul asta in Romania) pentru dansele
@newyorkescu, nu pot spune decat atat: you're damn right on the money! :D
Pai inteleg ca la DRC mecanismul asta functioneaza mai bine. Adica ei vand doar la oameni la care stiu ca probabilitatea de re-vinde este mica. Acuma, tinand cont ca vorbim de amercani, tind sa inclin si eu spre varianta 2, dar totusi le-as da prezumtia de nevinovatie, pana la proba contrarie.
Trimiteți un comentariu