Zilele trecute, Decanter anunta ca pe viitoarele sticle de Chateau Lafite Rothschild 2008 va fi gravat simbolul chinezesc pentru cifra 8. Ce mare vrajeala, vor spune unii. Ei, uitati ca, imediat dupa ce s-a lansat aceasta veste, preturile au sarit ca arse. De parca tarifele nu erau deja destul de mari pentru acest vin.
Trebuie mentionat ca Lafite se bucura de un urias succes in Orientul Indepartat, devenind un soi de port-drapel pentru vinurile de Bordeaux in acea zona. Ce-i drept, vinul in cauza este si lider in categoria falsurilor; dupa cum am mai pomenit pe aici, exista mai multe sticle de Lafite 1996 pe piata asiatica, decat au fost produse...
Si acum, iata cifrele magice. A se nota, ca asa ceva e de predat in scolile de marketing, nu alta. Marti dimineata, pretul pentru o cutie de Lafite 2008 (12 sticle) era undeva pe la 8.500 de lire sterline. Miercuri pe la pranz, pretul deja ajunsese la 10.160 lire sterline, o crestere de aproape 20%. Si asta doar datorita anuntului facut de Decanter.
Simon Staples, director de vanzari la celebrul Berry Bros and Rudd: "Miercuri dimineata am vandut 75 de cutii (?!!) de Lafite 2008. Practic, suntem in imposibilitatea de a mai cumpara acest vin".
Nu este prima data cand vinul in cauza escaladeaza peste noapte scara preturilor. In aprilie 2009, de la 2.000 lire/cutia, s-a ajuns la 3.500 lire/cutia, in urma - ati ghicit - scorului preliminar dat de Parker: 98-100 pct.
Dupa cum bine a remarcat acelasi Staples, aceasta ultima crestere evidentiaza o schimbare a macazului in ceea ce determina preturile pe piata vinului. Nu mai putem da vina doar pe Parker. Bineinteles, principalii cumparatori vor fi maharii chinezi, sau anumiti investitori care urmaresc sa-si vanda cutiile pe piata asiatica.
Iata cum o idee simpla iti poate aduce venituri grase peste noapte. Poate fi o idee buna si pentru unii producatori de la noi, mai ales daca stiu ca exista o piata externa unde au mai mult succes.
Concursul de vinuri spumante romanesti 2024 si doua-trei panseuri
Acum 2 săptămâni
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu