Au scris si alti confrati de-ai mei despre participarea Romaniei la acest prestigios concurs international de vinuri, desfasurat in acest an la Palermo (?!!). Scurte analize ale rezultatelor obtinute de "land"-ul mioritic puteti gasi aici si aici. Mentionez ca am impuscat 5 medalii de aur si 2 medalii de argint.
In general, sunt de acord cu Vali, cel care a caracterizat participarea Romaniei drept una "bunicica". Dar asta doar in comparatie cu prezentele din anii trecuti. In rest, situatia nu este nici macar bunicica, daca pui la socoteala fisa tehnica a Romaniei privind productia de vin. Daca pe hartie stam destul de bine in raport cu marile tari producatoare de vinuri, cand vine vorba sa ne luam la tranta cu produsele altora, esuam lamentabil. In continuare, pentru cat vin producem (ma repet, pe hartie cel putin), sa participi doar cu 49 de vinuri la un astfel de concurs mi se pare extrem de putin.
Iata si lista castigatorilor nostri din acest an:
Medalii de aur:
1. Cramele Recas: Chardonnay Terra Dacica 2009 si Solo Quinta 2009.
- vorba lui George, nu credeam ca mai exista brand-ul Terra Dacica. In rest, un rezultat ok...
2. Jidvei: Chardonnay 2009
- nu comentez :) Poate totusi sa fi schimbat macazul cei de Jidvei incepand cu 2009? Stiu, vorbeste optimistul din mine...
3. Domeniul Coroanei Segarcea: Sauvignon Blanc 2009
- o surpriza placuta si un rezultat normal daca tinem cont de saltul calitativ al acestui producator
4. Vincon: Miorita 12 ani XO (vinars)
- unul dintre putinele produse de la Vincon care merita aprecieri; sunt intrigat de absenta deja celebrei Tamaioase "Comoara Pivnitei", proaspat punctata la Vinvest cu 96 pct :). Sa nu fi participat un astfel de vin care ameninta chiar si suprematia mai-marilor din Sauternes? Hmmm...
Medalii de argint:
1. Halewood: Cantus Primus Cabernet Sauvignon 2007
- cred ca este primul succes international pentru acest vin nascut in urma aliantei Halewood-Antinori; totusi, este posibil sa ma insel...
2. Domeniile Sahateni: Anima Merlot 2008
- nu cunosc foarte multe despre acest producator, dar e bine ca mai vad si nume noi pe astfel de liste.
Si acum urmeaza intrebarea care a bantuit somnul multora dintre noi, dupa aflarea acestor rezultate: unde este Cotnari??! Surpriza de proportii, doamnelor si domnilor, este un moment trist pentru noi. Cum imi vine greu sa cred ca cei de Cotnari nu au trimis nici o proba la acest concurs, presupun ca s-au epuizat butoiasele alea "minune" de Grasa sau Tamaioasa sau vinoteca de aur se goleste usor-usor. Cat de rau sunt, nu-i asa? -:)
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
14 comentarii:
Eu aplaud participarea celor de la Cramele Recas, se pare ca nu rateaza niciun concurs! - insa ma intreb de ce nu fac la fel si cei de la Oprisor? Poate ca au abordari diferite si-si selecteaza concursurile mai mult, dar totusi un mondial ca acesta are un nume greu.
Da, e fenomenal ca n-a participat Vinconul cu minunatia aia de 96 de puncte :-))
Nu am nimic negativ de spus vis-a-vis de participarea celor de la Recas. Sun to prezenta constanta la acest concurs.
Despre Oprisor, n-am idee...ar fi fost bine daca am fi avut o lista a celor care au participat la Bruxelles. Din cate am observat, Oprisor participa intens la International Wine Challenge, cu rezultate bune. Ma gandesc ca piata britanica este una fundamentala pt ei si participa la concursuri de prin zona? Nush ce sa zic...
Eu l-am intrebat pe Vali cine a mai participat de la noi, dar nu mi-a raspuns inca.
Oprisor a participat la ceva pe la nemti, unde a fost si Stirbey, dar cred ca e vorba mai mult de incercarea de a intra pe piata, decat de recunoastere internationala.
Terra Dacica este o brand care o folosim pt piata Belgian, Anglia, SUA, Hong Kong. Exact acelasi Chardonnay 2009 este de vanzare in Romania sub marca V-Legend of Transylvania, si Frunza- amandoi la Carrefour.
Eu am militat pentru toti colegii nostrii din industria de vin - sa punem cu toti mai multe probe in diverse concursurile important din lumea, dar reactie este destul de incet. Sunt sigur ca ar avem resultatea mai bune daca punem mai multe probe in concursurile! (e si destul de scump-, 1 concours din asta costa vreau 1500 euro - si sunt 5- 6 concursurile important in europa, - plus reviste de vin in SUA unde este alt system).
Philip Cox
Cramele Recas
D-le Philip Cox,
In primul rand, va multumesc pentru vizita! In al doilea rand, va multumim pentru lamuririle suplimentare legate de Terra Dacica. Felicitari si pt medaliile obtinute de vinurile Dvs la Bruxelles. Eu inteleg ca este destul de scumpa o astfel de participare, dar tot mai multi producatori de pe la noi trebuie sa se miste mai cu inima in acest sens - e inspre binele lor, parerea mea. Cu astfel de ocazii, ai parte de expunere internationala, plus ca poti testa anumite piete pt export...
@George,
Si eu cred ca Oprisor participa la anumite concursuri mai mult pentru a testa pietele respective
In general- cel putin in cazul meu, participam in concoursurile in piete unde vindem sau vrem sa o vindem. Mare parte de concoursurile au un adresabilitatea destul de local, pe exemplu bruxelle e foarte important in tarile benelux, scandinavia un pic, dar nu e deloc cunoscut in Anglia sau SUA. IWC de la londra este cel mai important din punctul meu de vedere find aceptat in foarte multe piete- inclusiv in asia si chiar america.
philip.
Asa este. IWC are o acoperire mai mare...cred ca de aceea am vazut pe acolo si producatori romani pe care nu-i prea vezi in alta parte :)
mr.cox - are u trying to confuse your customers? I would never buy a wine with a name like V-legend (????). This is a name for low-pay, beer drinking, no-interest-in-wines, romanian construction workers. It is not a name for your award wining wine. maybe you should have a conversation with your marketing guy. just a thought. and congratulations for the medal.
Dear Anonim,
I don't think to much about marketing people. I just try brands and if they sell, then I know it works. V is a brand which cost a lot of money to develop , and was thought up by some clever marketing people in Wales! It has sold over 1 .5 million bottles since it was launched, and it is not a cheap wine,- so in my opinion I think it works. But you are right- I agree that I spend too much time worrying about the quality of the wine in the bottle, and not worrying enough about how to communicate that to people.
PHilip
it's great if the V brand worked, I am quite surprised but, hey, I'm just a drunk. However, you missed me with the V brand, I would rather buy terra whatever ;)
Domeniile Sahateni : o crama relativ noua, cu un vinificator de exceptie. Aurelia Visinescu ( singurul vinificator roman care a castigat vreodata o Mare Medalie de Aur la concursul de la Bruxelles - Pinot Noir 1999 Prahova Valley, in 2002 ). Un alt punct de reper: Feteasca Neagra de la Prahova Valley, una din cele mai cunoscute ( si vandute ) marci ale producatorului.
In prezent, cratoarea vinurilor din gama DIVIN. Daca doresti mai multe informatii, oricand.
@Nick,
Mersi mult pt informatiile suplimentare. Ceva, ceva stiam eu despre producatorul respectiv dar, cum nu se bucura de o expunere prea intensa, nu-mi aprinsese beculetele :) Din zona Sahateni, sunt familiarizat mai mult cu Domeniile Franco-Romane (sper sa nu ma insel)...
@ Philip Cox
v-ati gandit vreodata ca a-ti fi putut vinde 3 milioane de sticle in tot acest timp daca aveati un brand mai puternic decat v-legend?
credeti ca target-ul dumneavoastra prefera un nume englezesc unuia romanesc? aduce acest nume plus valoare produsului?
o agentie din wales poate fi grozava insa ea nu cunoaste specificul consumatorilor romani. un vin de filiera englezeasca nu e un avantaj in romania ba chiar as putea spune un dezavantaj pe o piata impresionata fie de traditionalul romanesc fie de filiera italiano-frantuzeasca.
Felicitari pentru Chardonnay 2009 Jidvei! L-am savurat de curand la o degustare.
Trimiteți un comentariu