Feteasca regala "Traditii" 2008 - Cramele Odobesti (Romania)

vineri, 27 noiembrie 2009


In primul rand, cer mii de scuze lui George pentru "furtul" pozei de pe al sau blog. Din pacate, n-am gasit nici o alta poza a acestei sticle pe gugal si am fost nevoit sa apelez la acest tertip, deoarece nu am degustat acest vin in cadrul minunatei sali de degustare de acasa :). George, ori imi accepti scuzele, ori stabilim o intalnire a avocatilor nostri :))

Dar sa trecem si la subiectul acestei scurte postari. Am dat peste acest vin intamplator, in urma unei vizite in Metro. La sectiunea de vinuri, dau peste aceasta sticla deschisa si expusa pentru degustare. Amintindu-mi de impresiile lui George, mi-am zis ca e bine sa profit de ocazie si sa vad ce si cum. Acum, eu am un sistem de alarma destul de bine pus la punct atunci cand elementele ecuatiei sunt: pret sub 10 lei, Odobesti (sau Vrancea, in general), demisec. Dar, tinand cont de imprejurari, nu aveam nimic de pierdut.

Scot dopul, torn putin in pahar si primul lucru care ma impresioneaza este culoarea - un galben auriu deschis, foarte limpede. Nasul este floral si destul de tipic fetestii regale, dar si cu acea nuanta de fan proaspat cosit pe care o iubesc la unele vinuri albe. Cum era de asteptat, gustul nu este de o complexitate covarsitoare dar...tinand cont de pretul vinului, am fost mai mult decat impresionat - destul de bine structurat, aciditate buna si un final usurel, scurt spre mediu, chiar placut. Nu sunt deloc un fan al vinurilor demiseci dar, de aceasta data, acea dulceata tip muscat parca ajuta mai bine la definirea acestui vin. Se integreaza foarte bine in sistem, sa zic asa.

De mentionat ca vinul nu a fost degustat in conditii propice, temperatura fiind destul de mare pentru un soi alb. In consecinta, e posibil sa imi fi scapat anumite nuante care apar in conditii ideale de degustare. Oricum, la pretul si numele implicat, aceasta feteasca regala a fost o surpriza placuta. Credeti-ma, printre sutele de posirci infame aflate pe rafturile magazinelor, vinul in cauza este o alegere foarte buna pentru consumul curent.

5 comentarii:

George Mitea spunea...

Comentariu plin de vanitate: ma bucur ca mi-ai confirmat "descoperirea"! Ce sa zic, sunt un Magellan al vinurilor ieftine:)
Cat despre poza(eh, am o super-faianta in bucatarie, nu?) poti s-o pastrezi:)
Asta-i alt aspect al industriei romanesti de vinuri: la vinurile straine inca n-am intalnit caz in care sa nu poti gasi o poza a sticlei respective pe site-ul producatorului. La noi, multi nici n-au site (printre care si Davino, rusinica!), ori e updatat ultima oara acum 4 ani. Daca ai bani sa-ti cuperi instalatii de milioane de euro poate pui deoaparte si cateva sute pentru un site ca lumea...

Ciprian spunea...

George, ai dreptate in ceea ce priveste site-urile. Nu inteleg ce se intampla cu Davino care e in contructie de vreo 2-3 ani. Exista un site al clubului Davino, dar si ala e updatat din an in pasti...

Cat priveste vinul, trebuie sa recunosc: esti un Magellan :) Dintre toate, nasul mi-a placut cel mai mult; destul de pronuntat pt ceva sub 10 lei.

aladin spunea...

am tot cautat pentru vinul asta informatii pe internet, si pentru ca davino nu are pagina decat in constuctie, si pentru ca la vinexpert exista in gama asta decat doar purpura valahica si alba valahica (sau ceva de genul asta), am ajuns aici la voi pe blog si cred ca ma puteti ajuta sa gasesc raspunsul la o intrebare:

vinul asta e facut de davino la odobesti, sau davino a cumparat inca o crama la odobesti ?

oricum sunt de parere ca vinul asta "traditii" e o mare pacaleala ca seamana cu niste vinuri bune, dar e foarte de prost. cred ca cei de la davino ar trebui sa il retrga de pe piata

Anonim spunea...

Ana Maria: Eu am achizitionat acest vin pentru a fi servit la nunta. Pot sa va spun ca eu nu prea beau alcool de obicei, dar cum s-a desfacut o sticla pentru a-l gusta, mi-am dat seama ca este un vin super, avand in vedere raportul calitate-pret.

Anonim spunea...

vin foarte bun pentru ocazii (in speta la mine botez)
pret de achizitie de la Real: 5,1 lei sticla !!
Raport calitate pret: imbatabil !
Recomand

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp