"Hello everybody and welcome to Winelibrary TV! I am your host, Gary Vay-ner-chuck, and this, my friends, is the Thunder Show - the Internet's most passionate wine program!"
Cu aceasta formula veti fi intampinati de fiecare data cand accesati un episod din emisiunea on-line a acestui adevarat fenomen, pe nume Gary Vaynerchuck. Va intrebati probabil cine este acest personaj. Ei bine, voi incerca sa va prezint, pe scurt, o mica biografie a acestuia si cum a reusit el sa schimbe perceptia oamenilor obisnuiti asupra vinurilor de calitate.
Gary Vaynerchuck (33 ani) s-a nascut pe teritoriul fostei Uniuni Sovietice (mai exact in Berlarus-ul de astazi) si a emigrat in SUA la varsta de 3 ani. In acest moment, Gary este co-proprietar si Director de Operatiuni in cadrul Wine Library, un magazin de vinuri din New Jersey. Insa faima a venit odata cu crearea unei emisiuni zilnice pe Internet, Wine Library TV, al carei principal subiect este, bineinteles, vinul. Dintr-o afacere de 4 milioane de dolari, Gary a reusit ca, doar in cinci ani, sa creasca aceasta valoare pana la 45 de milioane de dolari.
Pentru mine nu cifrele acestei afaceri sunt importante, ci felul in care acest ruso-american a inteles sa se adreseze consumatorilor obisnuiti si celor pasionati de vin, in general. Stilul sau informal, hiper-activ, savuros si pasional este cel care atrage din primele momente in care dati un simplu click pentru a viziona un episod al acestei emisiuni. Acest stil contrasteaza puternic cu normele conservatoare din industria vinului, si i-a atras numeroase critici din partea unor "puristi" din domeniu. Deasemenea, a fost acuzat frecvent si de subiectivitate, tinand cont de faptul ca cele mai multe vinuri prezentate si degustate fac parte din portofoliul propriului sau magazin. In acest caz, astfel de acuze sunt complet nefondate, deoarece foarte multe dintre vinurile sale sfarsesc prin a fi nerecomandate consumatorilor.
Vaynerchuck a fost descris in multe feluri: "primul guru al vinului din era Youtube" sau "noul superstar din lumea vinului". Daca veti urmari cateva episoade ale acestuia, veti intelege si de ce a fost descris asa. Abilitatea lui de a transmite mesajul vinului "celor multi" a facut ca emisiunea lui sa fie accesata zilnic de peste 80.000 de vizitatori. O cifra impresionanta, nu-i asa? Credeti-ma, chiar merita sa petreci 20 de minute pe zi cu acest personaj efervescent si a carui pasiune pentru vin respira prin toti porii sai.
Gary Vaynerchuck si-a propus doua obiective cheie, conform declaratiilor sale: "In primul rand, vreau ca oamenii sa incerece vinuri cat mai diferite. Cum poti avea un favorit, daca nu ai gustat decat cateva? In al doilea rand, insist ca oamenii sa aiba incredere in propriile gusturi. Daca un vin este pe gustul tau, atunci este o alegere buna. Nu va simtiti presati sa va placa marci populare sau ceea ce recomanda expertii. Cumparati ceea ce rezoneaza cu gusturile voastre"
Am incercat, pe cat posibil, sa va trezesc interesul fata de acest foarte interesant personaj din lumea vinului, pe care si eu l-am descoperit intamplator. Gary Vaynerchuck este "altceva" in acest univers al vinului, de multe ori inaccesibil si privit cu rezerve datorita atitudinii mult prea "academice" a celor care declara ca doresc sa educe consumatorul obisnuit...
Puteti arunca o privire in lumea lui Gary aici
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu