Traditional vs. Comercial

sâmbătă, 7 aprilie 2012

Tot surfuind de zor pe internet, am dat de o informatie interesanta referitoare la filozofia unui producator din Burgundia. Este vorba de Domaine Fourrier si, mai exact, de modul in care Jean-Marie Fourrier (actualul proprietar) intelege sa faca vin.

Jean-Marie Fourrier: un ins rabdator

Dupa cum va puteti inchipui, Jean-Marie este un traditionalist convins. Pe langa metodele naturale prin care isi ingrijeste viile si interventia minima in crama, ce mi-a atras cu adevarat atentia a fost urmatoarea informatie: strugurii folositi pentru a obtine vinurile domeniului sunt recoltati doar de pe vitele cu peste 30 de ani vechime. Fourrier considera astfel ca o vita mai tanara de 30 de ani este imatura si nu merita efortul pentru a obtine cea mai buna materie prima.

Cam extrem, vor zice unii. Poate pentru cei care tot ce conteaza este sa vanda cat mai mult si sa scoata profit cat mai rapid. Pentru oameni ca Fourrier, ce conteaza cu adevarat este calitatea maxima a fructului si nu cantitatea. In plus, Jean-Marie a mai inteles un lucru: pentru a face un vin cu adevarat de calitate, trebuie sa ai rabdare. Din pacate, aceasta virtute nu este un punct forte al unor producatori de pe la noi. In multe cazuri, graba si dorinta de a scoate profit peste noapte duc la rezultate care pe mine ma uimesc dar nu la modul placut. Ce rezulta? Vinuri scoase din vite de 1-2 ani vechime (?!), machiate cu baric din abundenta, extractive peste masura, arome pe steroizi si unde echilibrul este doar o iluzie. Cel putin, asa le vad eu. Nu cred in viitorul unor asemenea vinuri, chiar daca multora le ofera destula placere.

Pana la urma, fiecare face cum doreste si cum stie mai bine. Dar poate nu ar strica si putintica rabdare, coane producatorule.

8 comentarii:

Dan spunea...

Acu mai intervine si calculul economic, plus ca cei care au luat fonduri de la UE s-au anagajat prin contracte sa realizeze venituri conform planului de afaceri propus.
Oricum la momentul actual nu cred ca se gandeste cineva pe la noi la acest gen de calitate expus mai sus. Noi sa fim multumiti deocamdata cu limitarea productiilor la hectar si apoi sa ne gandim la vii vechi si etc..:))

Ciprian spunea...

Dane, e treaba lor, afacerea lor; pe mine ma deranjeaza mai mult ca vinurile rezultate ni se prezinta ca un soi de chestii ultra, mega, za best of za best, calitate la pretul asta nu mai gasesti, etc. Yeah, right :)

Ciprian spunea...

In plus, as fi chiar absurd sa am pretentia ca cineva sa astepte 30 de ani :)) Dar chiar dupa 1-2 ani, mi se pare prea devreme

Dan spunea...

Pai si acum ce sa zica: dom'le am scos si noi un vin, primul nostru vin, e cam naspa da promitem ca in timp o sa fie din ce ince mai bun. Acu ne-a obligat UE/Piata/Concurenta/lacomia sa il scoatem. Ahhh...si costa in jur de 80 de lei, ca oricum altul mai bun nu mai gasiti...:)

Ciprian spunea...

Dane, de marketing mi s-a acrit :)

Dan spunea...

Nu te plange la mine: am dat doctoratul in marketing si in plus si predau asa ceva...:)) In curand o sa devina vocatie...

Ciprian spunea...

ahh, deci esti cu ursul :))

Dan spunea...

Mda...sa stii! La un momement dat risti sa dai in paranoia si sa vezi marketing peste tot. Si cand iti da cineva "Buna Ziua" pe strada..:)
Noroc ca la noi nu le are lumea prea mult cu asa ceva. Vorbesc in general, ca deja la vinuri incep si producatorii nostrii sa se mai prinda ce si cum..:) Pacat ca in majoritatea cazurilor preiau "sabloane" de afara si le aplica in mod nediscriminat la realitatile autohtone...si de aici apar esecuri previzibile si lamentabile.
In fine asta e o alta discutie care nu tine (doar) de piata vinului...

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2010 Vinul si Pasiunea | Layout by Atomic Website Templates | Distributed by: best minimal blogger theme free blog template html codes | best vpn galaxy s2 best vpn l2tp